Sunday, November 12, 2006

Gudomligt vacker...

Igår var en väldigt soft dag. Var ju ute med girlsen i fredags och ni har ju redan läst allt om det på deras bloggar så jag nöjer mig med att säga att det ju var precis så bra som jag trodde att det skulle bli. De är ett gäng extremt sköna ladies. Tack för sällskapet!

Följden blev dock att jag knappt lämnade lägenheten, förutom för att hämta världens godaste kinamat och köpte chips. Idag ska jag ut. Oavsett väder. Morgonen har annars varit smashing. Och jag har kollat på första av snittet av det här. Så just nu går jag mest omkring och pratar i adjektiv. Och dessutom har M.I.A tre dvd:er till.

Och så är det Arsenal - Liverpool idag. Hemma på Emirates Stadium. Då blir det åka av. Och inte fullt lika många poetiska utsvävningar. Eller jag ska inte säga för mycket...

Dessutom tycker jag att "Martyr" med Depeche Mode är en ganska skön historia. Och ser väldigt mycket fram emot Jacques Lu Cont's Thin White Duke remix på just den.

7 Comments:

Blogger fruitcocktail said...

Åhh Anne på grönkulla! Ljuva minnen:) Jag fullkomligt älskade den serien en gång i tiden. Nu blev jag sugen på att se den igen.

November 12, 2006 4:13 PM  
Blogger Kerstin said...

Åh, Anne på Grönkullen - jag säger desamma som Fruitcocktail - UNDERBARA minnen. Vadå - hur får man tag på det? DVD-box? Jag vill också...

November 12, 2006 6:06 PM  
Blogger Peter said...

fruitcocktail: Jag vet en till som gjorde det. Och som beställde typ en hel box för ett tag sen. Och jag förstår varför hon älskade henne. Hon är Anne på Grönkulla. Ett lätt dramatiskt lynne med andra ord. ;) Tur hon hamnade vid teatern.

November 12, 2006 6:11 PM  
Blogger Peter said...

kerstin: Du får typ samma svar. Fast med tillägget att man kan köpa på cdon för typ 149 per säsong. Säger M.I.A ;)

November 12, 2006 6:13 PM  
Blogger Peter said...

jen: Klart du ska få den i julklapp. Det är en mycket bra julklapp till dig själv. Gilbert är the shit. Snygg och med ett stort hjärta.

November 13, 2006 1:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

Som du med andra ord...

November 14, 2006 8:59 AM  
Blogger Peter said...

anonymous: Man får absolut INTE skriva såna saker och vara anonym. Ska man smickra ska man skriva namn. Punkt.

November 14, 2006 2:22 PM  

Post a Comment

<< Home