Thursday, November 09, 2006

Arga kunder rasar!

Läst i Peters huvud:

"Storleksförvirring i Viktor&Rolf-kollektionen"
Felmärkta kläder orsakade på torsdagsmorgonen kaos. Arga och besvikna kunder rasade. Märkningen är sådan att den amerikanska är rätt medan den europeiska är fel. Eller tvärtom. Och kläderna är hängda efter den amerikanska. Så när Peter kom till jobbet och skulle styla och tuffa sig i sin nya smoking brast han i gråt. Smokingjackan sitter som skräddarsydd, men byxorna har en passform som vore han en Ricki Lake-gäst. Dessutom blev Ann inknuffad i en ställning och fick ett blåmärke.
Är det verkligen så här det ska vara frågar sig arga kunder?
Tur att Peter har M.I.A som köpte en smoking till. Självklart även den felmärkt!

11 Comments:

Blogger Kerstin said...

En på jobbet köpte smokingen - den är UNDERBAR och sen vilket pris. Så STORT grattis. Vilket H&M var du på?

November 09, 2006 12:49 PM  
Blogger Anna said...

Oj, vilken tabbe av HM eller den som gjort storleksmärkningen. Hoppas hoppas du får tag på rätt underdel!

November 09, 2006 12:57 PM  
Blogger Peter said...

kerstin: Ja, den är helt galet snygg. Helt fantastisk. Hoppas byxorna till den M.I.A köpt passar.

anna: Ja, det är så dåligt att det inte ens finns. Enormt dålig koll. Jag hoppas också jag hittar.

November 09, 2006 1:03 PM  
Blogger Peter said...

Just det, Kerstin. Var i Brunogallerian. Och du?

November 09, 2006 1:04 PM  
Blogger Linda K said...

usch vad tråkigt! och stackars vännen, otäckt nä det blir sånt kaos att folk gör sig illa :(

November 09, 2006 1:37 PM  
Blogger Peter said...

linda: Ja, men det borde lösa sig. Just nu har jag ju två Viktor&Rolf-smokingar iaf. Alltid nåt att glädja sig åt! Och det var riktigt nasty faktiskt...

November 09, 2006 1:47 PM  
Blogger rosa fluff said...

Ja just det, det är ju torsdag idag! Var just på H&M i Brunogallerian och undrade varför de redan hade hängt ut V&R kläderna. Nu vet jag varför. Är nog inte riktigt kry ännu. Jag kände lite på dom, sen köpte jag tre icke V&R klänningar istället, alla för små.

November 09, 2006 2:14 PM  
Blogger Kerstin said...

Jag var i fucking Fältöversten. Ångrar mig bittert såhär i efterhand.

November 09, 2006 3:19 PM  
Blogger Peter said...

*****: Ja, idag är det torsdag. God morgon! Varför köpte du för små? Bättre att köpa lagom.

kerstin: Damn! Bratsens högborg. Kan dessutom tänka mig att det var massor med tjejer som skulle ha din size där, dessutom. Men jag hade en annan kollega som var i den nya butiken på Drottninggatan på lunchen och det fanns tydligen en hel del. Så du kommer nog att få exakt det du vill.

November 09, 2006 3:26 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag gick aldrig dit, men min storasyster gick förbi Brunogallerian och okynnesshoppade en kofta åt mig, fast den passade inte för den var jättestor!

Som vanligt, alltså. Gjorde de överhuvudtaget något mindre än S eller 34? :(

November 09, 2006 4:52 PM  
Blogger Peter said...

hanna: Jag tror det var ganska många som okynnesshoppade. Det kommer ju att komma tillbaka hur mycket plagg som helst när alla varit hemma och provat. Och några XS måste de ju gjort. Märkligt annars, tycker jag...

November 10, 2006 9:14 AM  

Post a Comment

<< Home