Tuesday, November 07, 2006

Små små kläder!

En av mina kollegor har fått en knatte så jag och några till var och shoppade lite på lunchen. Och my god, vad jag insåg att jag kommer att bli pank. Inte för att det är så jävla dyrt, vilket det också är, men för att man får köpa vad man vill, hur mycket som helst och för att jag kommer att få styla en miniPeter. Eller en minitjejversion av mig. Precis som jag vill. Och herre min skapare vad roligt det ska bli. Och jag som inte ens lekte med dockor...

Fast å andra sidan är ju en av mina absolut bästa vänner gravid så jag hinner nog spendera en förmögenhet på miniacnejeans och minivintageadidas innan det är dags för mig. Längtar redan!

Jag säger som, trodde aldrig jag skulle citera "The Devil wears Prada", snubben som stylade vad hon nu hette som spelade assistenten: You'll take what I give you, and you'll like it!"

19 Comments:

Anonymous Anonymous said...

En nära vän till NG och mig ska ha barn så jag har lovat sy coola icke pastellfärgade barnkläder i vinter. Har hämtat upp ett gäng med mönster från mammas lager ;) det ska bli rutigt och rött o blått tror jag. Vi får väl se.. japp jag föredrar andras ungar innan jag kommer skaffa egna för det hoppas jag dröjer...

November 07, 2006 4:23 PM  
Blogger sara said...

Det är läskigt roligt med barnkläder. Acnes jeans kostar 600 spänn och är söta. Men dyra. Och bebisar kräks. och bajsar. Utöver det är de bara söta!

November 07, 2006 4:56 PM  
Blogger Peter said...

ida: Coolt. Fashion Nerds i mikrosize. Ska jag lägga på minnet...

niceone: Tur för dig att du är så bra vän med någon som är så underbart snäll som köper dom åt dig i present då! ;)

November 07, 2006 5:07 PM  
Blogger Linda K said...

ja det är kul så länge dom inte säger emot, småttingarna! :D

November 07, 2006 7:55 PM  
Blogger Peter said...

linda k: Ha ha, mina kids kommer aldrig att säga emot mig. Eller det hoppas jag förresten verkligen de gör. Bara de inte slåss för mycket är jag nöjd...

cherry: Ja, de har jag hört talas om. Och det vi köpte nu är kanske inte direkt jag, men de var lite söta. Och väldigt små.

November 07, 2006 9:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

När mina barn har varit nyfödda har det alltid funnits någon i min närhet som köpt något riktigt onödigt och skitläckert till dem, typ adidaspjuck i stl 18, eller miniconverse. Snacka om att det är sånt man sparat. Så shoppa på du! Synd bara att jag redan fått barn så du inte kan shoppa till mig (eller barnen kanske man ska säga...) /Margo

November 08, 2006 10:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag tänkte att jag skulle genomgå en regression. Då kan folk få köpa kläder till mig också. Large, tack!

November 08, 2006 10:11 AM  
Blogger Peter said...

Margo: Du är ju inte så gammal, darling... Helt plöstligt står du där framför mig höggravid och då jäklar är det jag som köper kläder. Var så säker!

November 08, 2006 10:12 AM  
Blogger Peter said...

b diddy: Ha ha. Regression är bra. Klart jag köper. Det var för övrigt evigheter sen vi shoppade ihop. Shit, vad länge sen det var. Illa!

November 08, 2006 10:14 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja, för övrigt måste jag väl också ge mig ut i babydjungeln på nytt. Jag har ju blivit Uncle Ben igen.

November 08, 2006 10:29 AM  
Blogger Peter said...

Ja, visst fan... Broder Jakob! Du kan ju alltid göra som min fd. chef (han som var son till en jättekänd industrimagnat) och köpa en sparkdräkt från Kenzo på NK. Fruktansvärd idé och ännu värre plagg. Kolla Nitty Gritty! Eller JC.

November 08, 2006 10:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

JC? Och låtsas att knatten redan är en teen? Förra gången köpte jag Nike-skor på NK. Tänk om det fanns vita tennis-shorts, pike-tröja och pannband så att man kunde skapa en liten Björn Borg. Fast då får man köpa ett pyttelitet lös-skägg också.

November 08, 2006 11:09 AM  
Blogger Kerstin said...

Och jag är sjuklig då det gäller barnkläder - jag ser framemot att styla en miniversion av mig själv.

November 08, 2006 11:13 AM  
Blogger Peter said...

diddy: Jaaaa, hell yeah! Som knattarna i The Royal Tenenbaums. Klockrent. Köp!

kerstin: Jag med. Men jag har en känsla av att både du och jag kommer lyckas alldeles strålande med det där!

November 08, 2006 11:38 AM  
Blogger therese edberg said...

Längtar också tills jag förhoppningsvis får en mini therese att bara slösa o spendera på (som att det inte var nog med den stora therese, hihi). Då kommer jag nog iaf. inte ha lika dåligt samvete för det...

November 08, 2006 3:36 PM  
Blogger rosa fluff said...

Maktmissbruk i dess bästa form.

November 08, 2006 6:11 PM  
Blogger Peter said...

therese: Exakt. Här ska spenderas. Jag kommer att gå bananas...

*****: Ha ha, visste att du skulle förstå!

November 08, 2006 8:40 PM  
Blogger rosa fluff said...

självklart. även om jag känner att makten börjar glida mig ur händerna. det blir svårare och svårare.

November 09, 2006 7:21 PM  
Blogger Peter said...

*****: Här glids ingenting ur några händer, missy! Get a grip!

November 10, 2006 10:08 AM  

Post a Comment

<< Home