Thursday, November 09, 2006

Cravings!

Och när de arga kunderna rasat klart går de på chokladfest.

Ibland är det bra att ha ett tryckeri som trycker böcker åt roliga människor. Så för att presentera sin nya bok har jag blivit inbjuden till en "smakupplevelse utöver det vanliga och choklad i världsklass"-afton hos vårt tryckeri. Magnus Johansson, som skrivit boken, har varit chefskonditor på Operakällaren och Berns och vunnit OS-guld med kocklandslaget. Så han skulle visst kocka ihop nån slags chilihet mexikansk buffé och bjuda på vin och öl. Ja, men okej då... Om jag måste...

Och är ni inte sugen på det kan ni ju alltid bege er till AG925 där Rodeo och Reebok ställer till kalas och bjuder på pints och spelar huliganpop och acid house!

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

För bövelen (mm - vilket tidsenligt uttryck, hohohoh)
TA MIG MED. Jag älskar choklad.

November 09, 2006 4:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

Det finns en restaurangkedja som heter "Death by chocolate". My kind of place. ;) Bara tanken på riktigt mörk choklad gör att jag börjar dräggla som Homer Simpson...

November 09, 2006 4:18 PM  
Blogger Peter said...

choko-annie: Om jag bara hade vetat... ;)

maria: Ska försöka ta med lite tillbaka till dig. Jag ska stjäla mitt bästa!

November 09, 2006 4:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag blir hemskt nyfiken på vilket tryckeri du jobbar på! Vi kanske tom. sammarbetat någon gång via telefon utan att veta om det, även om chansen är liten!

November 09, 2006 4:50 PM  
Blogger Peter said...

Alltså jag jobbar inte på ett tryckeri. Jag var mest på festen. Fast tryckeriet som hade chokladtillställningen trycker ibland saker åt mig. Så ligger det till. Så vi har nog aldrig jobbat ihop. Not yet, anyway...

November 10, 2006 9:16 AM  
Blogger therese edberg said...

Det där lät ju hur trevligt som helst! Avundsjuk till max faktiskt!

November 10, 2006 4:39 PM  
Blogger Peter said...

Det var det, Therese. Och gott som tusan.

November 12, 2006 12:10 PM  

Post a Comment

<< Home