Friday, November 10, 2006

Mera Mera Mera!

Ja, det här gjorde ju verkligen ingenting. Anders Wendin blir "Pengabrorsan" på den nya plattan som släpps den 6 december. Och det blir så där bra som det bara kan. Och den här gången sjunger han på svenska. Skivan består av nio stycken låtar som andra artister redan spelat in. Bra låtar med artister som Donna Summer, Operation Ivy, My Morning Jackets och Otis Clay.

Läs mer och lyssna på "Dom vet ingenting om oss" här. Lyssna och lär Lars Winnerbäck, Stefan Sundström och allt vad ni nu kan tänkas heta.

Update!
Var ju tvungen att lägga med originalet från 1983.

Tracy Ullman - They Don't Know

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Oh, jag minns när tre unga killar – vi kan kalla dom Peter, Mike och Ben – såg hans första band Monster. Anders kallade publiken för plugghästar (för att de spelade på ett kårhus) och de var förband åt Teddybears som fortfarande var hårda då. Jag tror jag fick åka kundvagn i lokalen och Mike fick skrika "Popa Pat" i Patrik Arves mikrofon.

Vad vill jag ha sagt med det här?

November 10, 2006 1:43 PM  
Blogger Peter said...

b diddy: Ha ha ha, ja jävlar. Det hade jag nästan förträngt. Var jag med alltså? Har iofs ett svagt minne att Mike och Arve hade nån slags samarbete. ;) Tack för påminnelsen. Nu blev allt lite lättare!

November 10, 2006 2:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jodå, du var med. Tror vi var utsända från kårtidningen, och bara för att Mikael hade en stor kamera så var vi stjärnor. Hans Nikon hade samma effekt som en Ferrari på Stureplan idag.

November 10, 2006 3:33 PM  
Blogger Peter said...

Just det, vi hade presskort den kvällen, ha ha! Ja, herregud. Those were the days. Och idag är man bara en simpel formgivare och fashionbloggare. Jag har inte ens fått några inbjudningar denna veckan. Det går utför.

November 10, 2006 3:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

Det har jag. Men bara från Volvo... Future design-days i Älvsjö. Men jag har redan träffat C30-designern en gång redan. Och det var inte så jävla roligt. Att rita en bil är mer politik än att leka med pennan. Ja, det vet ju ni sjukhusbyggare på White förstås...

November 10, 2006 4:22 PM  
Blogger Peter said...

Om vi vet! Pet Sounds om 26? Sen ML med the blogging beauties?

November 10, 2006 4:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

Frestande. Men jag ska tydligen bada bastu på Centralbadet och dricka öl. Har aldrig varit där, men det ska tydligen var ok. Även om man absolut inte vill vara ett dugg sportig. Bastun är visst gemensam, och det är ju ett starkt plus.

November 10, 2006 4:51 PM  
Blogger Peter said...

b diddy: Lyckligtvis är du ju vacker som en dröm i dina speedos! Ha så roligt.

November 10, 2006 4:57 PM  
Blogger Peter said...

cherry: Ja, den killen vet hur man sätter igång känslor med rösten. Herregud!

November 11, 2006 1:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

Det är faktiskt väldigt bra. Men sen är ju jag hemligt förälskade i MB :)

November 13, 2006 2:19 PM  
Blogger Peter said...

Ibland blir det lite väl nära de där artisterna jag avskyr. Men så ändrar han bara en liten liten detalj. Och så är jag fast.

November 13, 2006 7:50 PM  

Post a Comment

<< Home