Monday, February 26, 2007

318 Taikang Lu

Jaha. Här sitter jag och lyssnar på Aaliyah och letar ett typsnitt med snygga seriffer. Och som dessutom kan styra upp snygga gemena siffror. Nån som har några tips?

Och jag ska ju som bekant till Shanghai om en och en halv månad och det börjar faktiskt kännas att det är på riktigt. Ser extremt mycket fram emot det. Och jag ska plåta som om jag inte föddes för att göra annat. Och förhoppningsvis hinna med att shoppa lite. Ska ju dit med jobbet och vi är inte direkt kända för att slappna av. Men nån skön kinesisk bar och en hel massa coola fashion-kineser hoppas jag springa på. En kompis till en kollega har dessutom en modell-agentur där och det brukar ju vara ett bra tecken...

Idag är jag, och mina nya glasögon, på Nada. Taktmixmaraton, klapp klapp klapp!

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ahh..jag vill också bli Shanghaiad! Ta mig med, ta mig med..jag är liten i maten och luktar bara illa på nära håll. Och vad kul att glasögonen dök upp..bild sevouplä! Och all lycka till på Nada där:-) tjipp

February 26, 2007 4:40 PM  
Blogger Linda K said...

härligt med en resa, även om den är "jobbig". bild på brillorna eller?

February 26, 2007 9:35 PM  
Blogger Karin said...

Hello, love!
Missade Nada, blev vice ordförande i stället... här ska bli fint och välordnat!
Men nästa gång. Är jag där.
Behöver din hjälp! HJÄLP!
Vi snackar DIVINE male model, elaka stureplansbitcher och liten Karin som tja, vi tar det på onsdag! Lova hjälpa ;-)
Ska lära mig terrängmodellering i morgon. Glam glam, nja... (men nära hem...).

February 26, 2007 10:27 PM  
Blogger rosa fluff said...

Fan, jag ville ju se dina brillor. Jaja, nästa gång.

February 26, 2007 10:35 PM  
Blogger Peter said...

mia: Jag med. Det ska bli så jäkla kul. Intensivt men extremt roligt. Och glasögonen är grymma. Det är en helt ny värld. Ser saker jag aldrig sett innan... ;)

linda k: Ja, det ska bli grymt. Om jag hittar en grym fotograf blir det bild! Promise.

karin: Du missade inte nåt. Det var rätt kass igår, tyvärr... Fast du missade Fredrik & Johanna iofs. Nästa gång. Onsdag it is. Jag är grym på stureplansbitches!

elle: Nästa gång, absolut. Och då får du se dom.

February 27, 2007 10:02 AM  
Blogger Karin said...

Vi skiter i bitcherna och leker detektiver i stället tycker jag... ;-)! Tror du kan ha lite insider info som jag saknar.
Förkyld. Hoppas jag orkar jobba i morgon... saknar er lite :-)... o vill se glajorna!

February 27, 2007 11:08 AM  
Blogger Alexander Andersson said...

Tror du att du ska stöta på "en hel massa coola fashion-kineser" hur lätt som helst är du fel ute. Det finns en hel del kineser som klär sig fräckt, men de är svårhittade i den stora massan. Personligen tycker jag att det är de få japaner och koreaner man ser här som är helt outstanding när det kommer till stil. Men de är ännu färre än de välklädda kineserna.
Bered dig på att kineserna klär sig svennigare än svenskarna så blir du inte besviken ;)

February 27, 2007 12:53 PM  
Blogger Peter said...

karin: Insiderinfo is my middle name. Kom tillbaka nu. Du missade mackorna idag!

alexander: Sluta. Säg inte så. ;) Ha ha... Men bra att du ger mig lite reality check.

February 27, 2007 2:14 PM  
Anonymous Anonymous said...

Mr. Andersson... Far inte med osanningar! =P
Det finns fashion-kineser här också. Men förvänta dig inte att vi hittar dom på bonbon! ;)

Det e 22 mille i stan, klart det finns folk som klär sig svennigt (för o inte säga hur SJUKT många hiphopare det finns).

Peter, knalla runt i dom lite mer poshiga områdena i stan, o runt konstgallerier etc, så hittar du en hel del fashionabla människor. För o inte nämna i cocktailbarerna på vardagar.

March 07, 2007 3:33 AM  

Post a Comment

<< Home