Wednesday, February 21, 2007

Burberry Prorsum A/W 07/08

Christopher Bailey är rolig. Till Burberry Prorsum's A/W 07/08-kollektion som visades igår i Milano inspirerades han av sin egen logga. Så följdaktligen fick både herr- och damkollektionen finna sig i att bli en betydligt skitigare version av sig själv. Loggan föreställer ju som bekant som en riddare på nån slags häst så det blev tornerspelsfashion all over the place.

På herrkollektionen funkar det ju ganska bra, men damkollektion fick nån slags Tank Girl-touch vilket jag inte är helt övertygad om att jag gillar. Just yet. Men ge mig några dar så kan vi nog vara överrens...

4 Comments:

Blogger rosa fluff said...

Den första killen ser ut lite som Dolph Lundgren. som är född på 50-talet såg jag precis, konstigt.

February 21, 2007 10:52 PM  
Blogger Peter said...

Dolph är dessutom extremt cool. Och trevlig. Och har ett fantastiskt käkparti. Bara en sån sak!

February 22, 2007 1:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tycker han kunde ha dragit hela the kight of Burberry logo liknelsen längre.

February 23, 2007 4:14 PM  
Blogger Peter said...

julia: Ja, det är inte jättejättestor skillnad. Det är tydligare på tjej-kollektionen iofs. Fast jag vet inte ändå, är nog ganska glad att han inte körde för mycket riddarfashion.

February 23, 2007 5:44 PM  

Post a Comment

<< Home