Thursday, February 15, 2007

Nakkna A/W 07/08

Åh, jag älskar Nakknas powerpretentiösa visningar. Man ser knappt ett skit av kläderna med det är one hell of teatral inramning. Och ni som såg deras visning på Folkoperan för ganska exakt ett år sedan vet exakt vad jag menar. Och under takkronorna på Berns var det självfallet helt helt perfekt.

Mörkt, suggestivt och extremt välkoordinerat och regisserat. Som alltid. Problemet är ju bara att man behöver sin egen lilla private lasershow för att se lika cool ut som modellerna. Hur kläderna såg ut? Inte en aning. Men jag gissar på att det var som det var förra gången. Lika delar goth, fashion, stämningar och Tim Burton. Och jag gillar det.

Så Nakkna, fortsätt gärna skicka inbjudningar. Ni är ett statement mer än your latest höst/vinter-kollektion.

13 Comments:

Anonymous Anonymous said...

suggestivt är nog ett schysst ord... ja jag kom på det precis. Nej men jag gillar då gränsen mellan konst och mode går ihop. Nakkna verkar vara lite på väg åt det hållet.

Va nice att ses jag längtar ;)

February 15, 2007 12:47 PM  
Blogger Peter said...

ida: Ja, Nakkna har en grym bild av vad de vill göra, känns det som. Och så kör de på det. Och de ska de verkligen ha en eloge för. Ja, det var ju jättelänge sen vi sågs ju.

February 15, 2007 2:05 PM  
Blogger Kerstin said...

Åh, vad snyggt. Shit den visningen hade jag gärna sett :)

PS Ska du på party på lördag?

February 15, 2007 8:37 PM  
Blogger Peter said...

Ja, den var jäkligt snygg. De gör alltid spektakulära visningar. Och nej, jag ska tyvärr inte dit. Ska du? Och när ska vi ses?

February 16, 2007 9:23 AM  
Blogger Linda K said...

guuu vad du springer på visningar då! tröttnar du kan jag vara peter för en dag ;)

February 16, 2007 12:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

men precis! i love nakknas kläder på bild men på min kropp. näe.

February 17, 2007 3:37 PM  
Blogger jacobsteel said...

snygg ljussättning. bladerunneraktigt och gothigt och gamla fina värdeord. 90% lokalen kanske då i o för sig...
och så hade dom alltså kläder på sig?

isses, det tänkte jag inte alls på.

February 17, 2007 11:57 PM  
Blogger rosa fluff said...

"oj vad rymdigt" är ungefär
vad jag orkar skriva idag.

February 18, 2007 3:02 PM  
Blogger Peter said...

linda k: Ja, det blev några visningar, men nu är det slut. Nästa gång får du vara jag.

cherry: Håller med. På mig är det inte heller riktigt jag men jag älskar att de gör sin grej.

jacob: Du var inte den enda som inte fokuserade på kläderna av alla besökarnas kommentarer att döma. Men coolt som fan var det.

elle: Men "oj vad rymdigt" är betydligt mer än vad min genomsnittliga besökare skriver. Så ingen är gladare än jag...

February 18, 2007 6:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

haha jag gick den visningen, trust me vi såg knappt själva var vi skulle gå men coolt var det och faktiskt så hade vi bara tränat i typ 3 minuter innan...duktigt va :P

February 20, 2007 2:25 PM  
Blogger Peter said...

anna: Fan va coolt. Ja, det var en grym visning. Och extremt duktigt var det om ni inte gått mer än tre minuter innan. För det var jävligt mörkt. ;)

February 21, 2007 5:55 PM  
Anonymous Anonymous said...

peter: yepp, ljuspyramiden var så ball! det va så coolt att röken liksom marmorerades eller va man ska säga i den. snacka om att det var en kul första visning för mig ;)
jag gjorde deras lookbook igår också :D

February 23, 2007 7:39 AM  
Blogger Peter said...

anna: En grym förstavisning skulle jag säga. Superkul. Och lookbook också. Det kommer att gå bra för dig. ;)

February 23, 2007 5:53 PM  

Post a Comment

<< Home