Thursday, February 22, 2007

What's up with the grunge-mode?

Kom att tänka på en sak... När var det som grungen gjorde sitt återtåg i modevärlden, egentligen? Eller blev grunge helt enkelt bara lager på lager? Annars måste varit några veckor i oktober på väl valda platser eller nåt. Förvisso sportade jag min mohairkofta från Duffer ganska mycket men det tror jag att jag främst kan härleda till att jag jobbar i ett kallt hus. Så vad hände egentligen? Och jag hängde ju till och med på Pet Sounds Bar där ett tag.

Jaja, på måndag lirar jag och Johan iaf igen. Vi har flyttat vår arkitektbar på Nada till måndagar istället. Och ni är som vanligt mer än lovligt välkomna. Och nåt klassiskt Seattle-sound kan jag nog inte utlova, däremot lite Juvelen, Jamie T, Mapei, Suede, CSS och en och annan Jeansbjörn-remix. Och just det, vi har en gästdj också...


Så. Nada, måndag 26/2 från typ 17 till vi känner att vi måste tänka på refrängen.

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

De där namnen sa ju inte ett skvatt. Vad är det för musikstil egentligen?

February 22, 2007 7:13 PM  
Blogger Linda K said...

har man kanske gått och varit lite grunge under höst och vinter utan att riktigt veta om det ? :)

February 22, 2007 9:17 PM  
Blogger spacedirk said...

Krya på dig, Peter. Du måste bli frisk - inte bara för att lira på nada.

February 22, 2007 10:31 PM  
Blogger Annie - PD said...

Lager på lager och den eländiga skäggstubben som jag orerat om. Grunge i förklädnad - jag säger då det!!

February 23, 2007 9:55 AM  
Blogger sara said...

Jag undrar när du ska lira med Dj LillFlacke? Hon är visserligen extremt långt från arkitekt...

February 23, 2007 11:04 AM  
Blogger Peter said...

vilse: De där namnen sa ju precis allt. ;) Det är väl lite popelectrogitarrsvänghiphop. Typ.

linda k: Det hoppas jag verkligen inte. Om jag nu ska ha koll på det här vore det ju förskräckligt att ha blivit förd bakom det där berömda ljuset...

blido: Kullar är bra. Och dotcomföretag ger sköna minnen. Var på ett i går. Värsta IT-yra-flashbacken när vi satt i din lägenhet och drack asdyr champagne som kom med bud i trälådor. ;)

Spaceman: I'm getting there. Är en våning ovanför dig just nu!

annie: Jag gillar din kamp. Och stöder den självfallet till fullo!

niceone: Dj Lillflacke har en stående inbjudan till varenda spelning jag genomför. Hon är ju så jävla svårövertalad bara... Och faktumet att hon är extremt långt från arkitekt välkomnas. Be henne skicka över några låtar till min gmail! Genast.

February 23, 2007 11:15 AM  
Blogger Karin said...

Nejmen, vad fasen!
Vuxna jag ska ju på styrelsemöte just då. Klockan åtta. Får komma tidigt/kort alltså (inte min grej. Varken tidigt eller kort).
Nästa gång då... sent och länge!

February 23, 2007 5:07 PM  
Blogger Peter said...

karin: Ja, du brukar ju faktiskt inte missa det där. Nästa gång, indeed!

February 23, 2007 5:42 PM  
Blogger rosa fluff said...

Hade ju kunnat komma eftersom
jag är ledig dagen efter, men nu verkar jag ha dragit på mig en förkylning.

February 24, 2007 3:58 PM  
Blogger Peter said...

elle: Nu är du frisk! Nu!

February 26, 2007 2:14 PM  
Anonymous Anonymous said...

Va kul det lät ;) suede, juvelen och Jamie T. Jag hade kommit om jag bott i sthml det lovar jag. Kan ni inte göra gästspel här i götet ;) puss å kram

February 26, 2007 4:04 PM  

Post a Comment

<< Home