Sunday, February 18, 2007

Göran Sundberg A/W 07/08

Göran Sundberg, modejournalist gone fashion designer får bli den sista rapporten. Har sett några fler än de jag skrivit om men de har i ärlighetens namn inte varit fantastiska så jag struntar i dem. Helt enkelt.

Göran visade, precis som Nakkna nedan, på Berns. Och scenografin bestod i långa glowstickstavar, typ, som hängde ner från taket speglade sig i det våta underlaget. Snyggt var det. Och mörkt. Vet inte riktigt vem som mixat musiken men monsterbasen funkade klockrent till kollektionen.

Hur som helst. Det var nog den hårdaste visningen jag såg under veckan och kändes väldigt maskulin, i både herr- och damkollektionen. Väldigt dressat, så klart, fast uppdaterat urbant dressat. Mycket raka linjer i kavajer och byxor. Och grymt snygga snitt. Betydligt smalare byxorna här än på många andra visningar och det funkade bra när siluetten kom in lite. Det kändes som en ganska "smal" visning, vilket jag gillade. En känsla av att det var väldigt väldigt modernt. Dessutom hade GS de överlägset längsta rockarna. Och högsta klackarna på de kvinnliga modellerna. Inte en tjej under 1.90!

Men mycket var riktigt snyggt faktiskt. Och så var det fotograf-beef. Och det är ju alltid trevligt.

9 Comments:

Blogger Kerstin said...

Vad du rapporterar duktigt. Jag är imponerad :)

February 19, 2007 9:28 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tack för bra rapport..som ju Kerstin redan skrivit:-) Tjipp

February 19, 2007 9:47 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nice!
Enligt Bon var det Göran själv som stod för musiken!

February 19, 2007 4:50 PM  
Blogger fruitcocktail said...

Nu har jag läst igenom dina visningsrapporter. Mycket bra! jag är oxå impad av Göran, han kommer nog gå långt den mannen:)

February 19, 2007 5:41 PM  
Blogger Peter said...

kerstin: Tack! Jag kan ju inte låta bli ju att skriva om det här ju. Eller gå dit för den delen...

mia: Tack!

marcus r: Det var som fan. Det svängde ju. Även om jag nog gissat på nåt tidigt londonskt 90-talssväng...

fruitcocktail: Tack! Kul att du gillade det. Håller med om Göran. Riktigt bra grejer var det.

February 19, 2007 7:09 PM  
Blogger rosa fluff said...

Jag älskar när neonljus
speglas på regnvåt asfalt.
Det där var riktigt snyggt.

February 19, 2007 8:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

Japp nu kan man skåda jeansen vi köpte på oss modenördar. Japp de gick på ;) hii

February 20, 2007 7:39 PM  
Blogger Annie - PD said...

Bra sammanfattning... Det där lät som något helt i min smak :)

February 21, 2007 8:56 AM  
Blogger Peter said...

elle: Ja, det var riktigt snyggt, faktiskt. Svårplåtat, men snyggt!

ida: Jag såg! Funkade ju alldeles utmärkt. Så klart. ;)

annie: Tack! Tror också du hade gillat det. Supersnyggt var det.

February 21, 2007 5:53 PM  

Post a Comment

<< Home