Wednesday, February 14, 2007

+46 Select och +46 Trade

Igår kväll var jag som bekant på +46-visningen. Och mässan för den delen. En kort och intensiv visning där de tre finalisterna Els-Marie Lidberg, Amélie Marciasini och Magdalena Säfqvist visade upp sina kollektioner. Det var tre ganska typiska kollektioner. En blandning av tights, vidd och mycket tyg. Typ. Ja, ni ser ju själva.

Mässan var en salig blandning av märken. Med den lilla inriktingen att de kanske inte är your average high street brands. Bea, Lick My Label, Dagmar, Diana Orving, Perry, Come on m fl. Själv tyckte jag nog att det var okej liksom. Inte så mycket mer. Bea Szenfeld och Cornelia var nog bäst, om jag ska plocka några. Underbara kläder och sköna smycken. Och så var det lite gulligt att en del av de mindre märkena faktiskt var lite nervösa...

Och Ben, när kommer min ad-ass? Det börjar bli lite mycket här nu... Och Fifth Avenue Shoe Repair-visningen idag var helt fantastisk. Hoppas jag hinner lägga in några bilder därifrån idag.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag hör av mig på fredag babe :)

February 14, 2007 7:28 PM  
Blogger rosa fluff said...

Nix, jag är inte avundsjuk,
fick ni champagne oxå..?

February 14, 2007 10:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

Håll ut ett tag till. Jag vet att det är mycket nu. Men vi har inte lyckats lösa ad-ass-frågan ännu. Det är så svårt att hitta bra folk. Men jag har folk på plats lite överallt som letar. Tills dess får du sköta den här delikata balansakten mellan reklam och mode så gott det går. Men om någon går i land med det, så är det du.

February 15, 2007 9:48 AM  
Blogger Peter said...

emma: Gör det, darling!

elle: Ja, det fick vi. Ganska god dessutom. Men kläderna var inte överväldigande. Duktiga, men inte smashingsnyskapande direkt.

b diddy: Jag är inte orolig. Ibland tar det tid att hitta rätt person. Känner mig helt trygg med att det är du som scoutar terrängen!

February 15, 2007 1:52 PM  

Post a Comment

<< Home