Wednesday, February 14, 2007

Fifth Avenue Shoe Repair A/W 07/08

Jaha. Vad ska jag börja här då? Det var ju faktiskt en helt briljant visning. Jag har ju skrivit uppskattande texter om Fifth Avenue Shoe Repair på just den här platsen tidigare och just nu känns det som att jag kommer att fortsätta med det. För det var ta mig tusan bland mina top 3-visningar ever tror jag. Just eftersom det kändes väldigt genomarbetat på både herr- och damsidan.

Kläderna var väldigt mycket Fifth Avenue Shoe Repair. Välskräddat som alltid. Och snygga linjer som tusan. Det var mycket volym, om än ganska sammanhållet. Det var liksom inga tokoversizeningar bara för sakens skull, utan allt var liksom gjort med respekt för den egna linjen. Visst, mycket vidd och mycket tyg var det, men ändå på rätt ställen. Och plisseringar. Hell, dom hade till och med kastat in ett par plisserade shorts. Till Mig! Och även om jag mest kollade in kläder till mig så vet ni ju vid det här laget att jag inte kan låta bli tjejkläderna. Och gode tid vilka klänningar. Och där kan vi nog prata volym förresten. Måste kolla bilderna i kameran. Ett ögonblick... Japp, det kan vi.


Och det var svart svart grått och ibland en enstaka turkos och, typ nån slags kobolt-, duvblå färg. Kerstin kan nog rätta till det där. Ja, som sagt. Mycket vidd och volym, men på rätt ställen. Och jag vill ha massor!
Och ja, jag blir lite smått imponerad när det står NY Times och Vogue Germany på stolarna på en svensk modevisning.

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Mycket bra beskrivet, farbror Peterbär! Jag är också mäkta imponerad av FASR-visningen - och det var jättekul att ses - om en helt flyktigt mitt i stressen:-) tjipp

February 15, 2007 9:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

Wow, vilka kläder. Superfina. Kanske inte för jobbet men superfina. Och vilka bilder, Peter. Jobbar du som fotograf mån tro...

February 15, 2007 11:33 AM  
Anonymous Anonymous said...

Helst skulle jag villa se Peter i det svarta skjortlinnet ;) hahah.. Fin visning, ser många sköna prylar från här jag sitter framför datorn.

Kom ihåg när jag satt på front row och såg Astrids examenskollektion för FASR i Borås på textilhögskolan. Det har gått i 150km/h sen dess känns det som.

February 15, 2007 12:49 PM  
Blogger Lina said...

åh jag håller så med dig!

February 15, 2007 1:14 PM  
Blogger Peter said...

mia: Tack tack. Jag det var en snabb liten träff nere i Berns katakomber.

kajsa: Ja, det var en helt fantastisk visning. Och jo, klart du ska ha dem på jobbet. Det fanns en helt galen cat-suit också, den kan funka. Jobbar som AD, och plåtar ibland. Inte på nåt sätt på riktigt. Men tack för berömmet.

ida: Jag är inte riktigt lika övertygad som du. ;) Ja, det var verkligen jättemycket fint. Och 150 km/h är nästan för sakta. Men hon har grym koll på vägen.

lina: Ja, vi brukar tycka ganska lika. Känns därför helt tryggt att ha dig som mode-ass på Modette.

February 15, 2007 2:03 PM  
Blogger jacobsteel said...

soft. :)

February 17, 2007 11:59 PM  
Blogger Peter said...

jacobsteel: Som fan!

February 18, 2007 6:18 PM  

Post a Comment

<< Home