Wednesday, December 20, 2006

Gucci Pour Homme II

Woody and spicy... The scent has top notes of bergamot and violet leaves, a heart of pimento, black tea and cinnamon and base notes of olive wood, tobacco leaves, musk and myrrh.

The formula is aimed at hitting "the sweet spot" between providing a "fresh, easy to wear
" ambience, "a masculine sensuality" and a "distinct, memorable" sensation.

Ja ja... Nån har ju ansträngt sig för att skriva en ambitiös beskrivning så jag får väl i alla fall testa. I mars 2007 ska den dyka upp.

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Intressant flaska. Kork av trä? Eller är det synvilla?

December 21, 2006 9:33 AM  
Blogger Peter said...

annie: Ja, jag har funderat på om den är snygg eller bara jätteful. För är det trä är jag game. Tror jag. Är det nåt slags plastigt material får dom göra om göra rätt.

December 21, 2006 10:04 AM  
Blogger Kerstin said...

Åh, låter intressant. Kanske något för David? Du får vara försökskanin. Kram.

December 21, 2006 10:18 AM  
Blogger Peter said...

Ha ha, klart jag är försökskanin. Jag är ju helt värdelös på att inte testa nya grejer. Puss.

December 21, 2006 10:44 AM  
Blogger Lina said...

vi får se...daniel har en annan gucci...likadan flaska fast svart kork och skitsnygg förpackning (det var mest därför han köpte den..AD-djävel hehe) men den luktar inte gott tycker jag. jag har förbjudit honom att använda den....hehe

December 21, 2006 12:37 PM  
Blogger Peter said...

Go, Daniel! Han ska dock ha all heder för att han går på flaskdesignen framför innehållet. Känner igen det där... ;)

December 21, 2006 1:26 PM  
Blogger Viktorov said...

Locket är gjort av något slags borstad guldfärgad metall. Det ska se lyxigt ut och jag tror att Gucci levererar. Kan inte vänta tills den kommer.

January 03, 2007 8:32 AM  
Blogger Peter said...

viktorov: Bra där! Skönt med nån som har koll!

January 04, 2007 3:36 PM  

Post a Comment

<< Home