Monday, December 18, 2006

Clifton 2nd

Hej hej darlings. Jag överlevde julfesten och en inflyttningfest i helgen. Nätt och jämnt faktiskt. Dessutom har jag ägnat en hel massa tankar åt faktumet att jag vid den här tiden förra året var den som höll i kameran när bilden i det här inlägget plåtades. Och det kan ju, som en del av er verkligen förstår, få mig att tänka på allt annat än säsongens varmaste it-plagg.

I år spenderar jag som ni märker inte julen på den andra Cliftonbeachen i Kapstaden. Jag kommer inte heller på nåt sätt att bada med pingviner, kolla på geparder eller dricka Carling Black Label på en olaglig bar i nån av Kapstadens kåkstäder. Men det känns helt okej. Faktiskt.

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Om du saknar pingvinerna kan du ju alltid gå och se "Happy Feet". ;)

December 18, 2006 2:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ah. Läcker resa. Bra att du lever i nuet dock (och att du överlevde festerna :) )

December 18, 2006 2:17 PM  
Blogger Peter said...

maria: Eller Pingu! Pingvinerna var för övrigt skitcoola. Och snabba så det liknade ingenting. Tills hajarna kom...

annie: Japp, jag överlevde festerna. Men det tog mer än lovligt mycket på krafterna. Jag är ju inte direkt 21 längre. ;)

December 18, 2006 2:55 PM  
Blogger Kerstin said...

Ja, shit - jag vill ju til Sydafrika. Synd att min kompis gjorde slut med sin kille som har en ranch där. Puss på dig.

December 18, 2006 3:29 PM  
Blogger fruitcocktail said...

Åhhh! vad underbart det ser ut. Har en vän som fått superbilliga biljetter till Kapstaden om hon vill. Jag vill joyna men hon KAN INTE åka!

December 18, 2006 8:40 PM  
Blogger Peter said...

kerstin: Åk dit! Det är grymt som fan, bortsett från rasismen då såklart. Men jäklar vilka sköna människor man träffar. Och så gör det ju inget att det är sommar där när det är vinter här.

fruitcocktail: Hon måste. Du måste. Det är världens bästa ställe. Jag lovar.

December 19, 2006 9:10 AM  

Post a Comment

<< Home