Tuesday, December 19, 2006

I Aear c?n ven na mar.

Idag tänkte jag att vi skulle prata lite om Eragon. Toppfantasy-filmen om just Eragon som precis gått upp och med bland andra Sienna Guillory, Robert Carlyle, Jeremy Irons och John Malkovich i rollistan.

Basic plot: After finding a blue stone in the forest, main character Eragon at first thinks it's a lucky discovery, something that will bring meat to his poor family for the winter. But he's wrong. Instead Eragon's blue stone brings a dragon hatchling and he's soon thrown into a world of magic and power through which he and the dragon have to navigate. He has to protect his homeland from destruction.

Ehh, okej. Vi tar det en annan dag... Kommer inte riktigt på varför vi skulle prata om den just idag. Jag trodde vi var klara med det här efter att Frodo kastat iväg den där ringen och kommit hem till de där små gröna kullarna igen. Men inte. Draken heter Saphira och den onde elake som Eragon måste bekämpa heter Galbatorix. Och jag förutsätter att minst en av damerna i ensemblen har spetsiga öron, en Giambattista Valli-klänning och pratar ett uråldrigt hemligt språk.

Jag håller andan...

10 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Den vill jag aldrig aldrig se. Påminn mig det om jag nånsin skulle tänka tanken. Möjligtvis på video. Eller nej, inte ens det. /Fred

December 19, 2006 7:01 PM  
Blogger Peter said...

Fred: Jag lovar. Jag kommer aldrig att påminna dig.

December 20, 2006 10:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

har du sett filmen ännu?? när du har det får du rapportera om den är värt ett besök i mellandagarna!

December 20, 2006 4:42 PM  
Blogger Peter said...

em: Inte det minsta har jag sett den? Jag dissar från höften! ;)

December 20, 2006 5:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

Min pojkvän fick ett utspel över den filmen. Han tycker den verkar hel knas och konstig och patetisk.. han blev nästan upprörd ;) då hade han bara sett trailern...

December 20, 2006 6:58 PM  
Blogger Peter said...

Ida, jag är helt på hans linje. Verkligen fullständigt hela vägen ut. Och jag har inte ens sett trailern...

December 20, 2006 8:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sånt slöseri med fina skådisar. Allvarligt talat Jeremy. Var det Ians framgång som fantasyhjälte som fick dig att vilja dra på dig läderbrynjan? Och Robert, jag hade faktiskt högre tankar om dig...

December 21, 2006 8:23 AM  
Blogger Peter said...

Håller med, Maria. Hur fan tänkte de? Jag tror att nån var extremt sugen på att casha in Frodo-miljoner. Bad move!

December 21, 2006 9:28 AM  
Anonymous Anonymous said...

Haha , kanske lite pinsamt att skriva nu men jag har faktiskt sett filmen . Blev bio med lillasyster i mellandagarna så . Men tyckte faktiskt den var rätt sevärd , säkert bättre på bio än film hemma iaf . Fin blogg förresten , aldrig varit här innan . :P

January 03, 2007 1:24 PM  
Blogger Peter said...

jennifer: Å vad skönt att höra från nån som faktiskt sett den. Jag menar, jag sittar ju här och dissar utan nån som helst koll. Egentligen. Och tack! Det värmer!

January 04, 2007 3:35 PM  

Post a Comment

<< Home