Thursday, December 14, 2006

Atlantic Records for T.I. Clearence!

Inte helt oväntat gled unge herr Timberlake in på förstaplatsen över mina mest spelade låtar 2006. Och om ni nån gång funderat över vad som egentligen legat på min top15-lista över årets mest spelade låtar i min I-tunes så såg det ut så här.

1. Justin Timberlake feat. T.I – My Love
2. Hot Chip – Boy From School (Erol Alkans Extended remix)
3. Cansei de Ser Sexy – Let’s Make Love and Listen Death From Above (Diplo remix)
4. Nelly Furtado – Say It Right
5. Mapei – Video Vixens
6. Lily Allen – Smile
7. Andreas Kleerup & Robyn – With Every Heartbeat
8. Hot Chip – Over and Over (Diplo remix)
9. Cassie – Me and You
10. Pharrell feat. Gwen – Can I Have It Like That
11. Chris Brown – Yo, Excuse Me Miss.
12. Lily Allen – LDN
13. The Killers – Mr. Brightside (Jacques Lu Cont’s Thin White Duke radio edit)
14. The Knife – Silent Shout
15. The Tough Alliance – 25 Years and Running


Där ser man! Jag som var helt övertygad om att Rex the dog-remixen på "Marble House", Oakenfold-remixen på Embrace's "World At Your Feet" (det var ju ändå England i VM), "Young Folks" med Peter, Bjorn & John och Van She-remixen på The Klaxon's "Gravity's Rainbow" skulle vara med. Och så "Be Mine" med lovely lovely Robyn. Förstås. Alltid. För att inte tala om "Boten Anna". ;)

När jag kollar på min lista över 2007 års mest spelade låtar vill jag att Whitney Houston ska toppa den. Som fan.

9 Comments:

Blogger Lina said...

vi får väl se hur det går för henne...

December 14, 2006 2:22 PM  
Anonymous Anonymous said...

Apropå musikåret 2006. Min tidning anordnar ju Rockbjörnen. Så jag tänkte att det kan jag ju rösta på. Men jag har fan inget där att hämta. Vem tusan är idol-Ola? Och årets låt... nåt med Darin eller Boten Anna? Eh, var har jag varit 2006?

December 14, 2006 4:15 PM  
Blogger Peter said...

Lina: Ja, det får vi verkligen. Men hoppas kan man ju...

b diddy: Du och Richard D. James har suttit framför varsin mac och gjort mixtapes till er inflyttningsfest. Alternativt låst in dig på toaletten på jobbet och lyssnat på Warp-samlingar medan Virtanen stått och skrikit slagord.

December 14, 2006 4:47 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jo, så är det nog. Mentalt har jag vistats i Sheffield hela året...

December 14, 2006 5:03 PM  
Blogger Lina said...

alltså ja,,,idol-ola...jag har inte hört något alls...eh å andra sidan lyssnar jag inte på populärradio...fast jag kolla iofs mtv ibland...men där har han fanimej inte varit.,...

December 14, 2006 7:39 PM  
Blogger Peter said...

Jag ska googla honom. Återkommer med en fullständig rapport om jag hittar nåt av värde.

December 14, 2006 8:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vi satt här på jobbet och räknade upp idol-deltagare. Ja, vi kan ju några styckna trots allt. Men Ola, som dessutom tydligen gjort årets låt, är ett mysterium. Nåja, jag tänker inte smiska mig blodig för att jag har missat Ola. Jag har ju Agnes, Sebastian och Darin i mitt liv.

December 15, 2006 10:40 AM  
Blogger Peter said...

Och jag kan Markus och snygg-Erik. Och han med rakat huvud som sjunger Christina Aguilera. Och Saras kompis som jag inte kommer ihåg vad han hette. Men nån Ola känner jag inte heller till.

Btw. Sheffield är inte the place to be mentalt. Bra att du är tillbaka i Sthlm.

December 15, 2006 11:06 AM  
Blogger Lina said...

jo ola är han som var skåning och var med i det där fotbollstjafset som fyran hade när landslaget från 94 skulle spel,a match på stadion. han är blond iaf o hängde med den där idolsnubben som var med i let´s dance förra året...fan vad bra jag är! dock visste jag inte ens att han släppt en skiva...än mindre hört "årets" låt

December 15, 2006 4:52 PM  

Post a Comment

<< Home