Wednesday, December 13, 2006

He worked his way up. So...

En arbetsplats, vi kan för enkelhets skull kalla den för min, ska ha julfest på fredag. Jag ska inte spela skivor. Thank God. Jag gjorde det förra året och spelade till 3 timmar innan mitt plan till Kapstaden gick. Roligt nästan hela tiden. Och fullt dansgolv. Mmm, eller hur!

För vän av ordning kanske ställer sig frågan: Varför överhuvudtaget dansa på en företagsfest? Visst det skulle ju, rent teoretiskt, kunna svänga. Och många förhållanden börjar på jobbet. Och alla går ju inte ut och dansar i vanliga fall. Vilket ju såklart leder till att de vill ta igen all missad utgång. På en kväll. Och det blir lätt, how shall I put it, en smula... mycket.

Men ändå, julfesten? Tänk igen. Dans med kollegorna och så lite alkolhol. Och så ännu lite mer alkohol. Och så lite sköna erkännanden. Ni känner vart vi är på väg va? Japp. Julfesten från helvetet. I Slough. Med David Brent.


Så snälla, eller varför skriver jag det här till er förresten, jag borde satt en vanlig lapp på anslagstavlan... Glöm inte att det där studsandet i cirklar och mer eller mindre koordinerade rörelser på dansgolvet och alldeles för mycket alkohol kan leda till trubbel. Eller romans då. Det beror på hur man ser på det. Men fredag it is. Och jag ställer mig just nu frågan varför i helsike jag gör det här. Måste nog se julfestavsnittet av The Office innan.

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Må alla gudar och troll vara med er inför ert svåra uppdrag! I äro böjd av beundran inför en sådan ärofylld uppgift. Gutår!

December 14, 2006 8:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

Men det är ju så kul att dansa! Varför inte på företagsferren? Men "don't screw the crew" är ett bra förhållningssätt - det räcker med bara dans - no hands!

December 14, 2006 8:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

Företagsfester är verkligen ett kapitel för sig. Mest minnesvärt från senaste tillställningen? När gråhårige professor J shejkade loss så svetten rann. ;) Det blir nog trevligt på fredag. Och hey, gratis är gott.

December 14, 2006 9:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

Vi hade personalfest för två veckor sen. Jag håll mig i skinnet eftersom jag skulle hem till barnen, men ryktet sa att vissa kollegor shejkade loss rejält ... Ett fint minne är i alla fall när min drygt 60-åriga kvinnliga kollega (som alltid verkar så ledsen) drogs med i dansen. Jag har sällan sett henne så glad. Tänk va lite musik och lite alkohol kan göra med oss! /Margo

December 14, 2006 10:49 AM  
Anonymous Anonymous said...

Man ska nog tänka på firmafesten som en dag på jobbet - fast med sprit och schlagerhits. Skulle du dansa med bar överkropp på fikarasten? Nix. Då kanske det inte är en så bra idé att göra det, bara för att nån hängt upp en discokula och släckt lyset heller. Fast efter 18 Cuba libre så fattar man kanske inte alltid de bästa besluten.

December 14, 2006 12:29 PM  
Blogger Peter said...

mia: Troll lär det bli gott om, var så säker! Förhoppningsvis en och annan gud också.

annie: Klart man ska dansa. Men det är läskigt att se jättevuxna män och kvinnor dansa värsta, i deras egna ögon, extremt sexiga powerdansen... Skitläskigt. Och don't screw the crew. Indeed!

maria: Lyckligtvis har jag en hel del sköna kollegor att hålla i handen när de gråhåriga sexar till det on the dance floor.

margo: Jag är helt för glädje och dans. Verkligen. Det var skitroligt att se alla dansa till mina hits förra året. Så länge de inte försöker hångla upp djn...

b diddy: Jag ska hålla mig extremt påklädd. Lovar. Förhoppningsvis är det inte samma Manchester United-kids i baren som brukar göra allt för att "Arsenalkillen som spelar hiphop" ska somna innan tolvslaget.

December 14, 2006 1:11 PM  

Post a Comment

<< Home