Tuesday, November 28, 2006

Way to go, Khalle!

Kommer ni ihåg det här projektet jag styrde upp i början av augusti? Det där superhemliga och den där grafiska identiteten för ett promotionmaterial för ett helt kvarter innehållande en ganska känd galleria vid ett ganska känt Stureplan?

Det är ju i alla fall nu klart och påskrivet sen nån vecka tillbaka. Och den glada ägaren, som bara behövde betala en sisådär 4 miljarder, är ingen mindre än shejk Khalifa bin Zaid Al-Nahayan.

Grattis shejken! Och jag är jätteglad att du gillar min grafiska formgivning. Det värmer i dessa tider. Som fan faktiskt. Och det är nog det mesta nån har betalat för grejer jag ligger bakom... ;)

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det där är vad jag kallar name dropping! ;) Grattis vännen! Stor kram. Du är så begåvad att det inte är sant.

November 28, 2006 12:46 PM  
Anonymous Anonymous said...

Instämmer i ovan kommentar..alltså ett stort grattis:-)

November 28, 2006 1:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

Fan va coolt! Du pratade ju om det när vi softade på Anglais takbar i somras ... Vem vet, det kanske kan betyda att du snart blir headhuntad till nåt flashigt företag på östermalm (då får kan vi luncha hela tiden!) /Margo

November 28, 2006 1:14 PM  
Blogger Johan B said...

Grattis! Det smäller bra högt det där.

November 28, 2006 2:45 PM  
Blogger a spoonful of mint said...

Grattis till dig, skulle jag vilja säga!

November 28, 2006 2:57 PM  
Blogger Peter said...

maria: Ja, det känns som det är första och sista gången jag namedroppar nån som kan köpa nåt för 4 miljarder.

mia: Tack. Är lite stolt. ;)

jempa: Visst är det coolt. Det är helt kokobello. Och japp, det var samma dag som vi kollade luftballonger!

johan b: Ja, ju mer jag tänker på det, gör det ju faktiskt det. Det är lite coolt.

yeh-yeh girl: Tackar tackar!

November 28, 2006 3:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jävlar. Jag hoppas att du fick ut vad du förtjänade själv också!

November 28, 2006 6:46 PM  
Blogger spacedirk said...

Coolt. Jag skulle nöja mig med typ 10% av summan han betalar bara sådär.
Nåja, glad är jag inte för honom. Han måste ju leva med ett konstigt namn, Scheike.....

November 29, 2006 1:31 AM  
Blogger Peter said...

lars anders: Inte det minsta, är jag rädd. Är värd extremt mycket mer i lön/bonus efter den dealen. Tycker jag ;)

dirken: 10% av 4 miljarder räcker för mig med. Det skulle ju räcka till en nätt liten 7-rummare på mariaberget och en snubbe som kommer och hämtar mig på morgonen för att ta mig till kontoret. Vi kan till och med svänga förbi dig med.

November 29, 2006 8:53 AM  

Post a Comment

<< Home