Monday, November 20, 2006

Till Jackie!

Det här är första gången som jag svarar på en lista. För att jag är kille och för att Hanna bad mig. Ledsen att jag är så slö, Hanna... Here we go!

1. Hur viktiga är kläderna för din identitet?

Både extremt viktigt men samtidig inte så viktiga. Eftersom jag är väldigt intresserad av kläder (och saker som kläder som sociala koder) så är det viktigt. Med kläder kan man väldigt enkelt, rent ytligt sett, byta identitet. Eftersom samhället ser ut som det gör. Men jag är ju ändå jag, oavsett liksom.

2. Uttrycker du dig annorlunda från dag till dag beroende på sinnesstämning, etc?

Förmodligen. Om jag inte känner mig tiptop kommer jag förmodligen inte inglidandes på jobbet i värsta partyoutfitten. Å andra sidan är jag ju rätt fåfäng...

3. Hur mycket använder du kläder för att passa in?

Egentligen inte alls. Har varit med så länge att jag är trygg i min egen garderob. Att sen mina kollegor förmodligen tycker att jag borde klä mig mer vårdat ser jag bara som en ursäkt att göra precis tvärtom. Ja, i det läget förflyttar dom mig rakt in i trotsåldern, men det bjuder jag på. Och åt andra hållet, det är ju mycket roligare att ha smoking när ingen annan har det.

4. Hur mycket använder du kläder för att få bekräftelse?

En del. Det är roligt att folk gillar det jag har på mig, men viktigare att jag själv gillar det. Och jag gillar mina kläder.

5. Hur mycket använder du kläder för att utmärka/få makt?

Makt är väl att ta i. Men jag åker inte på businessmöte i röda adidastrainers och tänker nog en gång extra vad jag har på mig när jag ska på möte. Nu är jag ju förvisso kreatör så jag kommer nog undan med en jäkla massa. Fast makt vet jag inte...

13 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Finemang! Länk till ditt inlägg kommer imorn när de andra som fick panik har svarat också :D

Ang. Nada så vet jag inte. Om jag är frisk så måste jag ta itu med jobben som jag inte kunnat göra ikväll. ÅH MIN MAGE SATAN!

Men det vore roligt, vi får se!

November 20, 2006 8:09 PM  
Blogger Peter said...

Ja, jag sa ju att jag skulle svara. Är ju mer än lovligt slö bara... Kom förbi om du är frisk och känner för det. Annars ses vi en annan gång.

November 20, 2006 8:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

Välformulerat om kläder och stil. Du verkar resonera i liknande banor som jag själv i de här frågorna.

November 20, 2006 9:38 PM  
Blogger spacedirk said...

Ja, Peter. Du klär dig ju inte sunkigt. Det är ju inte precis så att du kommer i Gunners outfitt med förra helgens fish and chips fortfarande på magen. :-)
Men jag förstår (och håller med) att man ibland känner för att precis därför göra det mot förväntningarna (läs klä sig i motsatta stilen). Kanske inte för att sticka ut, snarare för att visa att man har ett ego och inte vill underordna sig.
Kommer tyvärr inte till Nada. Ska på filmfestivalen, men du klarar dig säkert bra utan mig. So: have fun. Next time. Cheers, buddy.

November 20, 2006 11:16 PM  
Blogger Peter said...

lars anders: Tackar tackar. Ja, jag gillar ju kläder. Och vad kläder gör med oss och vi med dem.

didde: Ha ha, du skulle sett mig när jag bodde i Cardiff... ;)

Nej, du har rätt, jag klär mig absolut för att visa att jag don't give a fuck. Samtidigt som jag väldigt mycket gör det. Fast på mitt sätt. Jag är jag. Ska försöka klara mig utan dig ikväll. Snart är det fika!

November 21, 2006 9:51 AM  
Blogger Smartasmia said...

Hej där!

Jag har länkat till din eminenta blogg från min blogg - hoppas du inte misstycker?
Ha det bäst

November 21, 2006 10:05 AM  
Blogger Kerstin said...

Bra svarat. Vet du - jag tycker om dig så himla mycket. Du verkar vara en bra människa. PUSS.

November 21, 2006 10:05 AM  
Anonymous Anonymous said...

Så där gör jag också, när vi ska ha viktigt möte från France så tar jag på mig något extra slarvigt bara för att vi får det ;) töntigt, trotsigt och barnsligt.. kanske men så jädrans kul ;) tycker du svarade ytterst intressant och bra

November 21, 2006 10:19 AM  
Blogger Peter said...

smartasmia: Hur skulle jag nånsin kunna misstycka! Det är ju värsta komplimangen.

kerstin: Kerstin, Kerstin, Kerstin. Du är ju den sötaste! Puss.

ida: Tack, snälla Ida. Jag är inte det minsta förvånad att du är lika trotsig som jag... Inte det minsta!

November 21, 2006 11:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej Peter. Jag brukar läsa din blogg fast aldrig kommentera. Jag tycker du skriver väldigt bra och du verkar ha en väldig bra inställning och sunda åsikter. Gillar det skarpt. / Frida

November 21, 2006 3:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nja inget kanske förvånar med mig ;) jag gillar att busa lite ibland..

November 21, 2006 4:34 PM  
Blogger Peter said...

Shit pommefrites, Frida, vad snällt. Blir på riktigt jättejätteglad. Verkligen. Stort tack!

November 21, 2006 4:35 PM  
Blogger Peter said...

Ida: Jag har förstått det. ;) Och det är bra!

November 21, 2006 4:37 PM  

Post a Comment

<< Home