Friday, November 24, 2006

For Days of Glory and Nights of Excess!

Jag vill ha en ny kostym. Jag vet, vän av ordning kanske skulle hävda att det kanske är lite förhastat eftersom jag nyss köpt den där V&R-smokingen. Men ändå. Jag vill ha en skräddarsydd rackare. Jag tror det har väldigt mycket att göra med att min kära kollega Jesùs igår kom förbi och berättade att han också köpt smokingen och att vi måste ha ett seriöst möte innan julfesten. Självklart höll jag med. What else could I do?

Hur som helst. Jag traskade ju hela Savile Row i somras och hade hela väskan full med pund men då hade de ju bara sin gamla vanliga sommarrea och den är ju, to be honest, ganska tråkig. Visst Ozwald Boateng är innekille och en färgglad filur men kändes ändå ganska trist. Lyckligtvis hade ju B Store lägligt flyttat dit så det gick ju bra ändå.

Min vän Maria tipsade dock om Duncan Quinn. En britt bosatt i USA utan klassisk skräddarutbildning men som verkligen kan konsten att styra upp en kostym. Tänk 21th century english dandy och inte bilden av en gammal hederlig säljarkostym. Mer rock´n´roll, mindre Peter Harrysson. Lite mer uppdaterat, lite smalare siluetter, lite djärvare och extremt mycket hetare. Men allt i en klassisk bespoke Savile Row-stil. Egentligen borde jag kanske skriva mer om nåt slags pälskrageförsett mode med tanke på årstiden men jag fokuserar helt enkelt redan på nyårsfesten. Eller nåt i den stilen.

Och btw... Om ni inte sett Jonas Hasse Khemiris "Invasion" så har den nypremiär på Stadsteatern imorgon. Väldigt väldigt bra!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag har också sett Invasion. Tycker om den och Hassen Khemiri har ett underbart språk. Blev väldigt lurad. Tack för en fin blogg.

November 25, 2006 10:34 AM  
Blogger Peter said...

Lasse: Ha ha, ja du är nog inte den enda. Men håller med, Jonas har ett väldigt skönt språk. Och Farnaz regi är klockren!

November 25, 2006 2:28 PM  

Post a Comment

<< Home