Monday, November 20, 2006

Abba Combri who?

Inte för att jag vill vara sån, så här på måndagsmorgonen... Men om man nu ska ha nån slags modekollsavdelning på sin tidning borde man som läsare väl ändå kunna kräva lite mer koll än de har på Metro. Eller det kanske bara är jag? Snubben som vann nån slags omröstning hade enligt journalisten en skjorta från Abba Combri Fitsch. Abba Combri who?

Om man ändå bemödat sig med att ta reda på vad det var för märke på killens skjorta kan man väl anstränga sig så mycket att man kollar vad det, faktiskt, var för märke. Kom igen!

16 Comments:

Blogger Kerstin said...

Hahahahaha. Helt underbart. Tack för dagens första garv...

November 20, 2006 10:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hahaha. Undrar hur välfylld hans inbox är just nu med mail ang. hans stavfel. Hur var konserten igår?

November 20, 2006 10:40 AM  
Blogger Peter said...

kerstin: Det var så lite så. Och jag kunde inte låta bli... ;) Flyg försiktigt.

shopoholychic: Exakt! Anna var helt ok. Hon har en grym röst. Inte klassiskt brabra liksom, men perfekt för hennes musik. Har aldrig förstått det där med sittande publik dock. Inte alls min grej.

November 20, 2006 10:50 AM  
Blogger Linda K said...

HA HA HA!!! dumt men roligt :D

November 20, 2006 11:21 AM  
Blogger Peter said...

Ja, visst är det, Linda. Det är liksom höjden av ointresse. Egentligen. Jättejättedumt. Och roligt.

November 20, 2006 12:06 PM  
Blogger Johan B said...

Haha, det tog ett tag innan jag fattade att det var Abercrombie and Fitch som åsyftades. Nu blev det sjukt kul.

November 20, 2006 1:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

Samma här. Tog lång tid innan jag fattade, och ändå läste jag Metro för en gångs skull. Ungefär som när jag skulle skriva på engelska när jag var sju år gammal.

November 20, 2006 2:10 PM  
Blogger Peter said...

johan: Det är kul. Men det är helt sjukt hur man lyckas ha så dålig bakgrundskoll.

b diddy: Jag brukar heller aldrig läsa metro. Om det här nu är deras vanliga nivå så kan jag tänka mig att fortsätta låta bli.

November 20, 2006 2:56 PM  
Blogger Johan B said...

Låt oss säga så här. När jag och Josef blir kallade för sakkunniga i ett mail som vi fick skickat till oss inser man att grundnivån är rätt så låg. Med tanke på att jag och Josef verkligen inte kan speciellt mycket mer än att dra trådar mellan A och B.

November 20, 2006 3:42 PM  
Blogger Peter said...

Ha ha. Att vara sakkunning känns en bra bit bort även om det är en komplimang såklart. Och ni kan helt säker dra streck mellan A och B. Minst.

November 20, 2006 7:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

Trackback: http://sthlmformen.blogg.se/201106200426_suck_metro.html

""Abbi Combri Fitsch" är ingen vidare som Google-sökning. Bättre då kanske med Abercrombie & Fitch. Säger väl det mesta om Metros "modebevakning" och en smårolig start på måndagsmorgonen.

Note: Även uppsnappat av bloggaren ten thirtyone."

/Johan@SFM

November 20, 2006 9:10 PM  
Blogger Peter said...

Bra Johan. Ser att du, liksom jag, läser det viktiga i Metro noggrannt!

November 20, 2006 9:26 PM  
Anonymous Anonymous said...

Peter; Ja, det där störde mig något alldeles oerhört!

November 21, 2006 1:47 AM  
Blogger Peter said...

Ja, jag fattade inte riktigt hur han tänkte när han faktiskt skrev ner märket. Om man inte är säker är det ju bara att googla liksom så hade han väl förr eller senare hittat rätt.

November 21, 2006 10:05 AM  
Anonymous Anonymous said...

Just det där stavfelet fick mig på extra bra humör igår ;) Först tänkte jag kanske att det var ngt annat märke som använde namnet på det "felstavade" sättet men förstod fort att så inte var fallet.

November 21, 2006 10:16 AM  
Blogger Peter said...

ida: Mig med. Det var liksom en seriös intervju med killen om hans stil och så kommer den. Humor. Fast ändå inte.

November 21, 2006 11:29 AM  

Post a Comment

<< Home