Thursday, November 16, 2006

You Are So Beautiful!

På väg hem från Göteborg. Det blev mycket power point-presentationer. En del bra. En del mindre bra. Men det känns som det kan kvitta. Det är ju bara jobb liksom. Det jag tar med mig tillbaka till min stad är naturligtvis "art student electro"-girlsen från Brooklyn Au Revoir Simone. Och Ida, du skulle inte gått hem. Inte inte inte.

Det var så otroligt fantastiskt smittande att jag inte på nåt sätt kunde stå still. Tre 20-something tjejer som var så bedårande att det inte gick att göra något annat. Och om man bara tittade framåt, mot scenen, så skulle det kunna vara vilken loftfest i New York som helst. Och jag hade inte blivit det minsta förvånad om Chloë Sevigny glidit förbi i nån mer än lovligt sassy "Imitation of Christ"-klänning.


Indiepopelectro när den är som allra allra charmigast. Och jag ville aldrig att det skulle ta slut. Och inte Uppåt Framåt-publiken heller som jublade fram bandets första encore ever, vilket de själv naturligtvis jublande och smått generade förklarade. "You making history here, guys. This is our first encore. Ever!" Och när jag ändå är inne på sköna citat: "Well I don't know, I'm home schooled..." Hur kan man inte älska dem?


Pratade med dem efter, varpå Erika sa "I saw you from stage. I wanted to hug you, cause you looked so soft in your beautiful scarf" (japp, Johan, DEN scarfen...) och avslutade med att "If you're bored tomorrow, come see us again". Jag förklarade att det förmodligen skulle finnas fler snygga svenskar på Spy Bar ikväll och att publiken i Sthlm kommer att älska dem.

Så se för tusan till att gå dit ikväll. Jag lovar att ni inte blir besvikna. Som om ni skulle kunna bli det.

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Åhhh ... nej va jobbigt! Varför gick jag hem! Fast jag var grymt trött i morse somnade direkt på bussen och vaknade inte till liv förrens vi 10 på jobbet ;) hahha. Kram på dig.

November 16, 2006 7:05 PM  
Blogger Peter said...

Japp. Jobbigt va? ;) Fast å andra sidan såg jag en ganska trött tjej igår kväll också. Kram.

November 16, 2006 7:36 PM  
Blogger spacedirk said...

Och gissa var jag var.....

November 17, 2006 2:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

Dirken, var var du?

November 17, 2006 9:40 AM  
Blogger Peter said...

Ekakt min fråga. Bra journalistik, Ben!

November 17, 2006 9:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja, vi vill ha svar. Och vi vill ha dom nu.

Roligt att du hade en skön upplevelse i götet, för övrigt. Det är du värd efter alla dåliga upplevelser med Lisebergskaninen.

November 17, 2006 11:00 AM  
Blogger Unknown said...

Mmm I love den scarfen. Man är verkligen mjuk i den.

Så de här damerna trakterar elektron på Spyan ikväll? Kanske är dags för en sen fredag för en gångs skull.

November 17, 2006 1:42 PM  
Blogger Johan B said...

Men hallå, hur i helvete kom jag in som Josef på blogger. Det är Johan B och ingen annan som skrivit inlägget innan.

November 17, 2006 2:40 PM  
Blogger Peter said...

diddy: Han vägrar svara! Han kör the silent treatment. Tror det är nåt tyskt!

josef: Ja, den är fantastisk. Men du missade tjejerna. De trakterade electro igår. Och kommer inte ihåg var de skulle ikväll... Sorry!

November 17, 2006 2:42 PM  
Blogger Peter said...

Johan: Du jobbar för mycket! Trodde iofs Josef hade lyckats sno din halsduk...

November 17, 2006 2:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

mm ja jag är trött efter jobbet :( Ska sova ordentligt ikväll så jag piggnar till i helgen ;)

November 17, 2006 9:17 PM  

Post a Comment

<< Home