Tuesday, November 14, 2006

Ganska stilig Fredrik.

Åhhh, jag hade ju lovat mig själv att inte kommentera spektaklet. Verkligen bestämt mig. Och jag visste ju redan att han skulle vinna. Alla visste ju det. Killen var ju inte ens spelbar på bettingsajterna, så mycket visst alla det...

Men jag gillar ju Fredrik. Förmodligen för att han springer som satan. Alltid alltid alltid. Oavsett om han lirar i Arsenal eller i landslaget. Och jag gillar ju Arsenal. Och han är ju rätt snygg.

Och hade han bara kört smokingen hela vägen ut (med lila fluga) i stället för den där kedjan till de där jeansen han alltid envisas med, hade jag ju kunnat skriva att äntligen finns det nån som tar fotbollsspelarfashion till nästa nivå. Nu blev det mest fotbollsspelarfashion. Om än med lite mer koll.

11 Comments:

Blogger Lina said...

jag håller med. vad är det med den där kedjan. måste de jämt envisas med att ha den. det är grymt fult.

November 14, 2006 10:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

Fotbollsmodet stod på topp med Magnus Hedman i japan-VM 2002, klart Beckhaminspirerad men med en viss fördröjning. Idag är det Elfsborg som för facklan vidare. Men det måste vara för att Borås är en sån grym modestad.

November 14, 2006 11:17 AM  
Blogger Peter said...

lina: Ja, framför allt till smokingjacka. Men hans jeans var mörka och inte slitna den här gången i alla fall. Alltid nåt. Och på halvbild är han grym.

b diddy: Elsborg indeed. Det är fotbollsmode när det är som bäst. Chippen och Zlatan kan också vara ganska värdiga efterträdare när de sportar Dolce & Gabbana... Scary.

November 14, 2006 2:18 PM  
Blogger Kerstin said...

Ja, kedja går ju grymt bort alltså.

PS Puss och tack för att du är så gullig :)

November 14, 2006 3:25 PM  
Blogger Peter said...

Det löser sig. Den kommer fram. Fullproppad med smycken. Stor kram!

November 14, 2006 3:48 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nja.. fotbollspelare o mode jag vet inte det är inte övertygande. Såg man bara ovandelen på herr Ljungberg igår så såg han rätt snygg ut måste jag erkänna speciellt när han log ;) men.. Inget går upp mot en liten Mark Owen i Take That.. men varför nya låten..jag vill höra smöriga Babe eller back for good...

November 14, 2006 4:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nä han envisas alltid att ha slitna lite baggy jeans. Ta på han ett par otvättade mörka raka jeans tycker jag. Hmm skulle killarna i Elfsborg klä sig snyggt..men hallå Anders S. Hade ju en grymt illasittande kavaj o en riktigt ful slips. Snyggast va Mark Owen i Take That såklart :)

November 14, 2006 4:36 PM  
Blogger Peter said...

ida & emma: Med 4 minuters mellanrum och med referenser till Mark Owen... ;) Förstår att ni är twins.

Och det var just det som var grejen, fotbollsmode är den absolut värsta sorten av mode. Så sjukt illasittande och försök till att vara hetaste katten i stan. Därför fick Elfsborg representera. Fotboll kan de spela. Men inte klä på sig.

November 14, 2006 5:19 PM  
Blogger Stila said...

Det bästa under galan var när gubbarna gjorde take that-videon till Zlatan. Så kul att de gick med på det! Fast Lagerbäck såg visserligen rätt motvillg ut. Haha, jag skrattade gott:)

November 14, 2006 9:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

Helt ok överdel. Förutom att jag störde mig som fan på att han hade 20 cm långa snibbar på skjortan. Hade vart mycket snyggare med en smooking skjorta eller snyggare modell. Men men han är ju bara en fotbollspelar;D

November 15, 2006 6:38 PM  
Blogger Peter said...

stila: Lagerbäck såg sjukt obekväm ut. Den enda som såg ut att gilla det var ju Hedman. Men sen är han ju också tredjemålvakt i Chelsea.

klang: Ha ha, håller med. Men som sagt, han är ju fotbollsspelare. En ganska snygg sådan, men ändå fotbollsspelare.

November 16, 2006 4:33 PM  

Post a Comment

<< Home