Monday, October 30, 2006

Bra bättre The Studio

Förresten. Har ju helt glömt att skriva om göteborgsbaserade The Studio's album "West Coast" som släpptes för någon vecka sedan. Och som ju är väldigt väldigt bra. Ett av de absolut bästa albumen i år faktiskt. Elektronisk popmusik som fullkomligt strömmar ur Göteborg som fanns det inget slut. Och för min del får göteborgarna göra hur mycket bedårande popmusik som helst om det bara fortsätter låta så här. Vill man göra det enkelt för sig kan man ju säga att det låter som The Embassy, TTA, The Knife och Cat5 och alla de andra göteborgarna och till viss del ligger det säkert något i det. Fast lite mer 80's. Och herrarna (och alla seriösa musikjournalister) skulle förmodligen kölhala mig runt nån gammal galeas om jag sa det. Så ni får lyssna själva i stället.

West Coast kan man lyssna på och köpa
här.

5 Comments:

Blogger Caroline said...

va roligt, jag uppdaterade just bloggen! men tja du missade inte så mycket som sagt... inte så mycket folk och framför allt, hrm, inte så kul folk... men den låt du missade mest, hmmm.... avslutningen med "could it be magic" med take that var inte helt fel haha!

October 31, 2006 12:20 AM  
Blogger Peter said...

Gode tid, vilken avslutning! Ja, den missade jag sannerligen. Har nynnat på den hela morgonen nu. Måste genast ladda ner den när jag kommer hem. Och du måste säga till när du spelar nästa gång!

October 31, 2006 9:28 AM  
Blogger Peter said...

Studio är jag med på! Det är värre med Göteborg. Fast jag pratade precis med min favvogöteborgare så det går åt rätt håll...

October 31, 2006 10:39 AM  
Blogger Lina said...

jag håller med. kan inte annat.

October 31, 2006 1:38 PM  
Blogger Peter said...

Jag vet ju att jag alltid kan lita på dig, Lina. Alltid!

October 31, 2006 3:28 PM  

Post a Comment

<< Home