Tuesday, February 27, 2007

Världens bästa Apparat!

Jo tack, jag vet att jag precis innan lunch sa till min kompis Maria att jag inte hade råd att kolla bokrean för att det var CSN-månad och för att jag precis fått mina glasögon. Och för att jag behövde spara pengar. Men vad hade ni tänkt att jag skulle göra?

Mina vänner äger Sveriges bästa inredningsbutik och de har beslutat sig för att nu "bara" vara de grymma inredare de är, på heltid. Och inte ha butiken. Vilket innebär de nu har en helt galen utförsäljning av de mest fanstastiska sakerna du garanterat inte hittar hos din lokala ikea-handlare.

Själv fick jag med mig en lampa i plåt som nån gammal tysk designade på 20-talet för dåtidens fabriker. Plus lite annat. Helt perfekt!

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Va!? Det är ju helt galet. Jag måste förbi söder på vägen hem idag... Fast jag satt och internet-bankade i förmiddags och hoppas på en ny Mac, så jag måste hålla mig. Något.

February 27, 2007 4:44 PM  
Blogger Peter said...

Ben: Ja, du måste nog förbi där. Det finns ju hur mycket som helst. Till exempel en fem meter lång frisörneonskylt. Och jag älskar vintage-pallarna. Och en skön liten gå-tax i trä som jag höll på att köpa till en som snart ska ha barn. Massor... Och världens snyggaste hund, om du har tur!

February 27, 2007 8:50 PM  
Blogger rosa fluff said...

Nej ska dom stänga, vad tråkigt. Och inte orkar jag pallra mig dit de närmsta dagarna heller.

February 27, 2007 9:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ojoj..hett tips:-) Var inne där i lördags och då hade de inte ngn utförsäljning. Men sjutton vet om jag inte ska ta en runda dit nu istället:-) tjipp

February 27, 2007 11:22 PM  
Blogger spacedirk said...

Sjukhussängen är såld..... Tyvärr. Men ni kanske hittar en fin armbandsur där?!

February 28, 2007 12:53 AM  
Blogger Kerstin said...

Åh, vad jag älskar lampan - varför tipsade du inte mig tidigare :( Grrrrr........

Puss.

February 28, 2007 7:14 AM  
Blogger Peter said...

elle: Japp, synd som attan är det. Men så går det när man är för duktig på det man gör... ;)

mia: Utförsälningen började igår 27e så det var inte så konstigt. Gå dit vet ja.

spacedirk: Didde, dom har fler sängar. Med eller utan vev!

kerstin: Jag var ju blixtsnabb! En halv dag in i utförsälningen bara. Eller ganksa snabb iaf. Klart du ska ha en lampa. Jag sparade en liten, stor och en jättejättestor till dig. Puss.

February 28, 2007 8:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

Den är jättefin Peter! Bra shoppat.

February 28, 2007 8:34 AM  
Blogger Peter said...

Maria: Tack! Här är galet. Hoppas allt är bra där uppe! Kram.

March 01, 2007 4:47 PM  

Post a Comment

<< Home