Sunday, January 21, 2007

A Weekend In the City

Vi tar en till. A Weekend In the City med Bloc Party. Borde finnas i en skivbutik nära dig alldeles strax. Såg jättemycket fram emot det. Och det funkar utmärkt för mig. Och med tanke på att jag fastnade redan vid Like Eating Glass, inledningsspråret på Silent Alarm, hade de ju lite att leva upp till.

Vad är det med inledningsspår förresten? Nu kommer jag inte ihåg var låten heter och jag är för lat för att googla men inledningsspåret till Primal Scream's XTRMNTR (eller hur det nu stavades, latheten där igen) är nog ett av de grymmaste inledningspåret ever. Och bob hund hade nåt på nåt album som också var hur grymt som helst. Parantes. Ha, två rock/pop-band dessutom! Är själv förvånad. Parantes. Igen.

Men Bloc Party iaf. Hur det låter? Som Bloc Party. Ganska exakt. Och jag tycker att det svänger riktigt jäkla ordentligt bitvis. Det räcker för mig. Och dessutom kommer det ju väldigt snart att dyka upp helt överjordiskt bra remixer på hela kalaset. Och då ska jag ge dem till er. Såklart!

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Kul att du pratar om förstaspår, jag tycker nämligen bara att det är första låten "Song For Clay (Disappear Here)" som håller måttet riktigt på A Weekend In the City. Gratulerar till 2-1 vinsten också ;)

January 21, 2007 7:36 PM  
Blogger Peter said...

Tackar tackar! Ja, jäklar vilken vändning! Fast jag tycker några spår till håller. Uniform, On och Sunday. Till exempel. Men sant, den är förmodligen inte den bästa plattan som släpps iår. Men som helhet är den ganska skön.

January 21, 2007 7:47 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tänkte bara tacka för bra tipsning om schysst musik; även om allt inte faller moi i smak så är det en ynnest att få bra tips från proffset:-)

January 22, 2007 9:48 AM  
Blogger Peter said...

mia: De nada! Och ibland behöver ni ju få lite musik. Kan ju inte bara skriva om killkläder och Arsenal...

January 22, 2007 10:30 AM  
Anonymous Anonymous said...

kreuzberg är ju ett litet mirakel i sig.

den i lurarna på väg över älvsborgsbron i gryningen,

perfekt.

den får mig att vilja åka till berlin.

January 23, 2007 11:04 PM  
Blogger Peter said...

trasselfia: Jaaa. Lyssnade på albumet på vägen in till jobbet idag. Det finns små mirakel. Fler än jag tyckte när jag gjorde inlägget faktiskt.

January 24, 2007 9:57 AM  

Post a Comment

<< Home