Monday, January 15, 2007

Bra jobbat!

Mera btw. Det finns tydligen en artist/dj som heter Fedde Le Grand som har gjort låt som heter "Put Your Hands Up For Detroit". Den har även en video. Jag undar om någon skulle vilja förklara för mig hur i helvete regissören fick igenom den idén.

- Jag vet, vi kör nån slags forskningsmiljö och låter de asheta forskartjejerna strippa.
- Jaaa! Det är ju en grym idé.
- Visst är det. Lite foxy forskartjejer med matchande underkläder och så får han reagera på det.
- Coolt. Och jävligt 2006. Kommer funka asbra på Ibiza.
- Eller hur! Lite sexy moves och en hyllning till Detroit-technon.
- Bra, vi kör på det. Kreativt, mate. Kreativt.

Gör om gör rätt, för fan. Och så säger dom att kvinnosynen i "Hemkomsten" är förlegad. Det här är det sunkigaste jag har sett sen Loaded tapetserade brittiska studentkorridorer. Nu vet jag ju iofs inte om Fedde är britt men jag kan verkligen inte tänka mig nån annan plats på jorden där man kan komma undan med det här än på den där ön. Tragiskt.

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Heheh..ja i mitt forskarlabb dansar jag dirtydance varje dag:-) Tröttsamt!

January 15, 2007 12:48 PM  
Anonymous Anonymous said...

Fedde är från Holland men det ursäktar fan inte den där videon.

January 15, 2007 1:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

haha, ja man kan ju alltid undra.. det finns en annan helt sjuk video med massa brudar som demonstrerar olika redskap så som motorsågar, borrar mm.. satisfaction tror jag låten heter, helt sjuk!

January 15, 2007 1:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

Samma här Mia. Det är lap dance med professor Olle, oljebrottning med utbytesstudenterna och lite pole dancing varje gång jag går till fikarummet.

January 15, 2007 1:47 PM  
Blogger Peter said...

mia: Är inte det minsta förvånad!

martin: Holland. Förvånar mig inte heller. Det finns gott om holländare på Ibiza.

em: Ja, det är ju en annan kalasvideo. Herregud...

maria: Ja, du har ju alltid haft lätt för att röra på höfterna till svängig musik. ;) Vill inte veta vad som händer när du har fikarast. Tur du ska sluta...

January 15, 2007 2:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

Maria: ahh..en likasinnad å min ära! Peter - du är för go som sammanför oss labbdanserskor så här:-) Tjipp

January 15, 2007 2:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

Mia: Vi får starta en egen dansgrupp och uppträda på nästa Nobelfest! Pussycat Dolls möter Marie Curie. ;)

January 15, 2007 2:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

Maria: jag är med! Låt oss totalignorera farbror Peter idag och ha vår egen diskussion;-) Peter: vad sägs om att jag och Maria dansar pole med varsin tamburin när hon ska sluta?

January 15, 2007 2:19 PM  
Blogger Peter said...

m & m: You go, girls! Herre min skapare. Vill inte veta. Och inte se. ;)

January 15, 2007 2:48 PM  
Blogger fruitcocktail said...

ja fy! Har sett den där videon på MTV och bara gapat. Den är inte riktigt klok. Det värsta är att den verkar vara riktigt poppis också. Vad är det med danslåtar och porriga videos egentligen?
/fruitcocktail- fan of mtv;)

January 15, 2007 7:07 PM  
Blogger Peter said...

fruitcocktail: Jag gapade också. Jag kan inte på nåt sätt förstå hur fan man lyckas komma på tanken att göra en sån video idag. Jag förstår det inte.

January 15, 2007 8:13 PM  

Post a Comment

<< Home