Thursday, January 18, 2007

Ja, tack så mycket!

Det kan nog bli en vansinnigt stilig vår. Den här kollektionen kommer naturligtvis från Acne. Och det vet ju både ni och jag att ett eller ett flertal plaggen från den kollektionen snart kommer att flytta in i min garderob. Och nästa vecka kommer mina Tom Ford-briller inflygandes från Italien. Det kan nog som sagt bli en vansinnigt stilig vår.

Btw. Igår fick jag skäll av vår it-ansvarige för att jag inte anstränger mig lika mycket när jag väljer kläder till jobbet som när jag ska träffa mina vänner. Så jag var skitsnygg idag. Smashing verkligen. Då passar han på att vara hemma med vård av sjukt barn. Fredrik. Det är inte okej. ;)

17 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Visa kläderna då!

January 19, 2007 9:15 AM  
Blogger Kerstin said...

Hahahahahaha - fegis som är sjuk. Hahahahaha. Åh, jag vill också se bild för tusan. PUSS.

PS Jag kanske kan få anställning som din privata outfit-fotograf?

January 19, 2007 10:07 AM  
Blogger sara said...

Det blir säkert en snygg vår. Och dina brillor är jättefina. Tycker lite synd om mig som missar en hel vårkollektion. Min mage är liksom ganska mycket i vägen. Kan du börja kolla upp lite coola mammakläder till mig. Fast det finns inte. Man ska vara så jävla helylle att det är ett skämt. Präktig och helylle. Och tydligen ska man klippa praktiska frisyrer redan nu eftersom man inte hinner se fin ut när bebisen kommer. Bah! Min bebis kommer älska att följa med mamma till frisören.

January 19, 2007 10:47 AM  
Blogger Peter said...

anon: Brukar du se dagens outfit-bilder på mig när? Nej, tänkte väl det.

kerstin: Du får bara se mig i verkligheten. Fast nu när du säger det, du kommer ju att bli en grym privatfotograf åt mig nu när du börjar styra upp stylingen och hela locationgrejen. Att jag inte tänkt på det. Bra idé. Puss.

Sara: Tack! Undrade just om du skulle tiga ihjäl mina glasögon. ;) Ska från och med nu seriöst kolla mammakläder. Eller i alla fall kläder som det få plats en mage i. För övrigt kan inte du ens stava till präktig och helylle, än mindre pratiska frisyrer. Ett tag trodde du att du kunde det. Är glad att du tagit ditt förnuft till fånga och insett att du är exakt lika fåfäng som jag. Du kommer att vara snygg i vår. Är övertygad. Så klart!

January 19, 2007 1:16 PM  
Blogger Laila och Johan said...

Läxa upp honom, hemma med barn.. fnys!

January 19, 2007 3:06 PM  
Blogger rosa fluff said...

Vännerna är viktigare.

January 19, 2007 4:20 PM  
Blogger rosa fluff said...

Och utan bild tror vi dig inte. Så ihop med tåspetsarna och posera, för sjutton.

January 19, 2007 4:21 PM  
Blogger Annie - PD said...

Men vi som inte får nöjet att se dig IRL - kom igen kläm in en dagens! var lite mainstream ;D

January 19, 2007 5:29 PM  
Blogger Peter said...

loppanlej: Han dök inte upp idag heller. Han ska få igen på måndag!

elle: Exakt. Och här stås inte på några tåspetsar. Men... jag finns lite på bild hos Kerstin. Lagom photoshopad. ;)

annie: Då får vi väl se till att ses. Jag kan vara tärna... ;)

January 19, 2007 5:33 PM  
Blogger Annie - PD said...

Peter - hahaha :D klart du ska vara. Du får ha likadan skor fast i svart. Lite rockigare liksom
(lilla brudnäbben ska ha gröna små Converse tänkte jag :) )

January 19, 2007 10:06 PM  
Blogger Peter said...

Annie, det kommer att bli ett grymt vackert bröllop!

January 20, 2007 1:01 PM  
Blogger Caroline said...

bra peter, våga dagens-outfit-vägra! det gjorde mig lite rädd när så många pushade på, men när du satte ned foten steg du i mina ögon ;)

(om du NÅNSIN skulle fota dagens outfit, lova att du åtminstone har med huvudet då, jag tål inte fler halshuggna sofie fahrman-dockor!)(parantes 2: jag kom inte på nån manlig jag-har-makt-och-använder-den-till-att-klä-hela-sverige-fult och dessutom skulle du ju ändå inte vara en sån eftersom du har stil, vad jag förstått...)

January 20, 2007 3:21 PM  
Blogger Caroline said...

hmm va konstigt jag skrev. men för att sammanfatta var det komplimanger, och nånting om att sofie fahrman är en tönt.

January 20, 2007 3:22 PM  
Blogger Peter said...

Ha ha, tack för komplimangerna, Caroline! Jag lovar att om jag ska plåta mig så ska hela jag vara med. Mitt huvud kommer också att vilja vara med om nu resten av jag lyckas dyka upp här. Du kommer vara grym ikväll. Helt säkert.

January 20, 2007 6:48 PM  
Blogger rosa fluff said...

Det ante mig att det var du!

January 20, 2007 7:28 PM  
Anonymous Anonymous said...

jag tycker såhär om acnes vår:
första anblicken - dötrist
efter fem minuter - fin tröja
efter tio minuter - cravings

January 20, 2007 7:36 PM  
Blogger Peter said...

elle: Du hade rätt. Som vanligt!

cherry: Hade liknande känslor fast jag började vid ditt steg 2. Men jag har definitivt kommit till cravings-nivån.

January 21, 2007 2:41 PM  

Post a Comment

<< Home