Wednesday, January 17, 2007

Fans och Stina.

Så här i releasefest-tider. Och eftersom jag hyllade mig själv i förra inlägget. Så tänkte jag bara ta tillfället i akt att tycka att det är skitroligt att M.I.A's kompis Stina Oscarsson ska sätta upp Fredrik Strages "Fans" på Orionteatern. Och framför allt eftersom han kan konsten att sätta ord på papper på ett synnerligen begåvat sätt. Och att den sedan ges ut av min favoritredaktör Jennys förlag Natur och Kultur gör ju saken inte sämre. Se där. En hel massa begåvade människor i ett och samma inlägg.

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag har sett Stinas uppsättning av Räven som slukade böcker. Den var verkligen bra. Ska bli kul att se.

January 18, 2007 1:18 PM  
Blogger Peter said...

Japp. Ser också jättemycket fram emot den. Stina är duktig. Även om det nog blir till att sålla i alla historierna i boken.

January 18, 2007 7:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ska bli jättekul att se teatern, älskar boken och sättet strage skriver på, det blir nogsvårt att gära den boken till teater. Men jag ser verklgien framemot det. Är ju trots allt med själv, hehe i Westlife kapitlet.

January 19, 2007 8:50 PM  
Blogger Peter said...

Nina: Va? Är du med? Shit, vad coolt. Måste nog läsa om det där kapitlet idag då. Impressed!

January 20, 2007 1:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

Peter: haha, ja men kom ihåg när du läser det, att jag bara var 15 år då :) Så våra citat låter väldigt flummiga haha. Jag är Nina i "HG" då. Lyssnade på ljudboken häromdagen, jättekul att höra hur Strage läser upp det vi säger med speciellt tonfall. Men jag håller med dig att Strage är väldigt begåvad som författare, han skriver väldigt bra och vet hur han ska skriva så att även jag (som westlife-fan) tycker att det är jätteintressant att läsa om gamla hårdrocksfans.

January 21, 2007 3:10 PM  
Blogger Peter said...

Nina: Du är ju den sötaste! Du är min absolut största idol just nu. Läste hela kapitlet igår och det är ju helt helt strålande. Är inte det minsta förvånad att Strage läser allt ni säger med ett speciellt tonfall. ;) Hoppas ni vann beefen med de andra girlsen...

January 22, 2007 10:27 AM  

Post a Comment

<< Home