Monday, January 15, 2007

Vart sjätte år.

Måste bara berätta. En av mina, en smula äldre kollegor (tänk typ 62), smög in på kontoret idag på eftermiddagen med en kassa från det stora varuhuset på Hamngatan. Vilket jag naturligtvis ertappade honom med. Så jag smög ifatt honom och viskade: Vad har du varit? Jo, vet du, Peter. Jag köper två par jeans vart sjätte år. Så nu klarar jag mig i sex år till, sa han och log sitt lyckligaste leende. Det kanske är exakt så man ska göra. Eller inte. Jag är är inte helt säker. Lite skön inställning var det oavsett. Glömde dock fråga vilket märke. Sorry.

Update: Linda K, du hade rätt. Det var Levi's. Med tillägget: Utan såna där färdiga hål!

7 Comments:

Blogger Kerstin said...

Hahahaha. Det låter ju som min pappa ju. Hahahahaha.

January 15, 2007 8:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag gillar det. Han står ju för det och det är coolt :)

January 15, 2007 9:31 PM  
Blogger Linda K said...

men shit, det får du ju nästan ta reda på! jag tror på Lee, Levi´s eller Wrangler (säljs dom märkena ens på det stora varuhuset...?)

January 15, 2007 9:51 PM  
Blogger Peter said...

Kerstin: Han är grym! Och var så jäkla glad att han slapp köpa nya jeans på 6 år.

annie: Jag med. Han står extremt mycket för det.

linda k: Lovar att ta reda på det. Måste bara få in jeansmärken i nån slags naturlig diskussion med honom. Hur det nu ska gå till...

January 16, 2007 11:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hehehehe..du är allt en liten nyfiken rackare, du, farbror Peter (här syftar tant Mia på det faktum att du smyger efter dina arbetskamrater med intressefångande kassar...tänk OM det hade varit en liten present till dig däruti..månne...prettyplease..?):-)

January 16, 2007 4:11 PM  
Blogger Lina said...

hej, mailat dej nu på båda dina mailadresser. jepp..nu är det officiellt, jag är en stalker. ;=)

January 17, 2007 8:07 AM  
Blogger Peter said...

mia: Jag är helt stört nyfiken. Har jättesvårt för att inte veta saker. Eller ta reda på. Jag är grym på att googla. ;)

lina: Har redan svarat! Så du är nu, officiellt, en bra stalker!

January 17, 2007 9:19 AM  

Post a Comment

<< Home