Thursday, January 25, 2007

Världens bästa inkorg!

Vissa dagar har jag inkorgen full av röda utropstecken. Vissa dagar ser det ut som nedan från min bedårande kompis Maria. En grymt bra start på en fullkomligt stelfrusen torsdagmorgon.

"Efter flera år av trötta visningar där det känns som att han fastnat i ett uttryck presenterade Gaultier en vacker och, för att vara honom, ovanligt dämpad SS07 haute couture-kollektion inspirerad av ikonmålningar. Visst tar han ut svängarna emellanåt men han visar också klänningar med enkelhet i linjerna och snygga snitt som känns riktigt bärbart. Googlade som sjutton men jag vet fortfarande inte vem som gjort de fantastiska huvudbonaderna (det lär väl vara nån av våra favoriter Stephen Jones eller Philip Tracy) eller sminkningen (jag vill gärna tro att det är den
talangfulla Pat McGrath).


Hela kollektionen är poetisk på ett sätt som vi under de senaste åren bara sett McQueen och ibland Galliano kunna producera. I like.

Hur mår Peter? Hoppas du inte fryser idag trots att det är så sjukt kallt.

God morgon."

Världsklass!

5 Comments:

Blogger Kerstin said...

Åh, vad fint :) Jag blir alldeles varm i hjärtat :)

January 25, 2007 10:21 AM  
Anonymous Anonymous said...

Gillar din inkrog mer än min. Det här fick jag: Hur kopplar jag mina extraljus på volvo 850 årsmodell -95? Har köpt en ljusramp med tillbehör.

January 25, 2007 10:32 AM  
Anonymous Anonymous said...

Inkrog. Ska ju vara inkorg... Vilket osökt för mig in på när en reporterkompis till mig skulle fråga Mauro Scocco om hans favoritkrog. Men hon skrev favoritkorg i mejlet. Varpå Mauro svarar utförligt om olika typer av korgar som han gillar. Den lille soulkeruben från Kungsholmen har ju humor... Japp, nu ska jag inte ta upp mer utrymme här. Förlåt.

January 25, 2007 10:37 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hehehe..jättevackert! Och är det den Maria jag tror är jag inte förvånad..alltså min poledanspartner to be:-) tjipp Maria - och tjipp farbror Peter

January 25, 2007 12:07 PM  
Blogger Peter said...

kerstin: Ja. Visst blir man väldigt glad. Hon är grym!

b diddy: Ha ha, extraljus ska inte underskattas. Men jag fattar läget. Och du får ta upp exakt hur mycket utrymme du vill. Det vet du. Framför allt när du avhandlas så delikata områden som soulkeruber och näverslöjd.

mia: The same one, indeed!

January 25, 2007 1:20 PM  

Post a Comment

<< Home