Sunday, January 07, 2007

60 år och stylish som få...

Alltså så vill jag också se ut när jag är 60. Och jag vill vara exakt lika nyfiken på allt som är nytt. Jag hoppas jag aldrig tappar mitt intresse för att upptäcka nya saker. Musik, mode, film, teater, dans, texter... You name it. Saker som jag kanske inte alltid har full koll på. Men som jag inte kan låta bli att ge mig in i. Jag vill bara sluka allt. Precis som han gör.

Visst, han är en av Britain's most dazzling stars och det är inte jag. Och visst, han har varit både Ziggy Stardust och the Thin White Duke och det har inte jag. Å andra sidan har han ju också dragit i sig ett ton mer kola än vad jag har. Men att ha exakt lika mycket glimt och lyskraft i ögonen när man pratar om något man precis upptäckt vill jag ha. Och hans garderob. Damn, vad jag vill ha hans garderob. Fast jag hinner ju samla några år till...

18 Comments:

Blogger Kerstin said...

I Love Bowie :)

January 08, 2007 7:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

Bowie är verkligen i en klass för sig. På alla sätt. Och så har han världens snyggaste fru. Gillade deras gemensamma annonskampanj för Tommy Hilfiger (även om jag kan tycka att Ellen von Unwerth är en lite tråkig fotograf).

January 08, 2007 8:49 AM  
Blogger Peter said...

kerstin: Han är grym. Och har en skön inställning till fashion...

maria: Japp. Han är fantastisk. Vill vara exakt lika nyfiken som han är. Fast ändå inte bara hoppa på allt som är trendigt. Jag vill göra det på mitt sätt. Precis som jag tycker han lyckas med. Och ja, hans fru är bedårande.

January 08, 2007 10:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

DB är stilig. Men han var nära att trilla dit när han ville göra en drum'n'bass-platta och bli remixad av Goldie och Trent Reznor. Lite som när Madonna ville bli regisserad av Chris Cunningham. Men sen har DB gått vidare med den goda smaken och det goda omdömet i behåll. Och han har ju en skivkatalog och en garderob utöver det vanliga att luta sig tillbaka på...

January 08, 2007 12:40 PM  
Blogger Peter said...

b diddy: Ja, jag kom ihåg det där och det var nära det gick överstyr där. Väldigt nära faktiskt. Men Madonna gör ju det heeeeeela tiden. Davve har som sagt den goda smaken att säga stopp i tid.

Goldie... Det var tider det. Mitt och Johans radioprogram hette "Pressure" och lirade brittisk undergrounddans och åkte London och dansade till Metalheadz på Blue Note vid Hoxton Sq och åkte svarttaxi med tokiga pakistanier som rökte på och spelade mongohögt. Mon dieu!

January 08, 2007 1:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ja, det var på den tiden när lilla Björk gängade med varenda DJ i London. Och Goldie. Och Madonna gör det, som sagt, heeeela tiden. Förövrigt ville Madge hemskt gärna gå ner på Cunningham. Sen ville hon bli remixad av Aphex Twin, men när han föreslog att hon skulle skrika som en gris (hans egna ord) tackade hon nej till det samarbetet...

Hur som helst. David Bowie är riktigt stilig idag, och har hedern i behåll. Hur fanken ser man ut som han när man är 60? Pengar, koll och kola kanske hjälper, som du säger.

January 08, 2007 1:22 PM  
Anonymous Anonymous said...

Goldie! Han är mitt livs bästa "jag mötte Lassie"-minne i Metalheadz-tältet på Lollipop. Minns du den hemska flätade skyddsmattan som man nästan vrickade fötterna på? ;) Vid 60 är Bowie fortfarande "shagtastic". Och vad jag vet så har han bara fixat tänderna. Ingen Botoxtango. Tack och lov.

January 08, 2007 1:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

Åh Bowie.. han är väl ändå rätt skön snubbe. Lyssnade på Star On Mars idag och nästan grät..

ja musik och dess sätt att drabba en ibland...

January 08, 2007 2:24 PM  
Blogger Peter said...

diddy: Ja, jäklar. Björk var jäkligt sugen på brittiska djs där ett tag. Och jag såg hennes son Sindri backstage på Hultsfred med en bärbar DAT i stället för walkman. Han var en tvärhand hög och såg extremt cool ut.

maria: Det är en grym Lassie. Och klart jag minns mattan på Lollipop. Hur kan man inte minnas mattan? ;)

ida: Håller med. Han är en extremt skön snubbe. Och det finns inget bättre än att gråta till bra musik. Då vet man att det är riktigt riktigt bra.

January 08, 2007 5:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hohoo!
Äsch..vet du vad. Farbror Peter är välan minst lika stylish! Så det så. Hängde med kompis till Bowie och Iman i London -90 och skulle ha dinerat med honom - dock blev det förhinder...close but no cigar..

January 08, 2007 5:50 PM  
Blogger fruitcocktail said...

Han e grym! Älskar hans musik
Jag skulle btw kunna tänka mig att se ut som Iman när jag kommer upp lite mer i ålder. Hon är väl runt 55 och är så jäkla snygg.
Mia, skulle gärna vilja höra mer om varför du skulle dinera med Bowie, låter spnnande:)

January 08, 2007 9:03 PM  
Blogger Linda K said...

himla snyggo. har för mig at tjag ämnade gifta mig med honom när jag var liten. blev visst inte så...

January 08, 2007 9:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

Fruitcocktail: var där med dåvarande pojkvän (grisbulle och skitmänniska) och hans mamma var stor modell samtidigt som Twiggy (de hade samma "hovfotograf" och känner fortf. varandra mig veteligen). Hon hade då i vart fall en flashig lägenhet ett stenkast från var Bowie/Iman bodde då och var kompis med dem (tror t o m från 60-talet). Var väldigt nära en middag hemma hos mamman, men det dök upp en sak i sista stund. Skulle varit kul:-)

January 08, 2007 11:31 PM  
Blogger Peter said...

mia: Du är ju den snällaste! Jag vill också äta middag med Bowie. Fast jag var ju på Nobu samtidigt som Justin och Cameron i somras. Han är ju iofs inte riktigt lika stilig.

fruitcocktail: Shit, är hon så gammal alltså. Hon är ju bländande vacker. Verkligen.

linda k: Höll på att skriva att det ju inte direkt är för sent. Sen kom jag på att du nog är ganska nöjd med din make. Även om han inte är Bowie.

mia: Grisbulle och skitmänniska är inte de ord jag hör oftast om personer, ha ha ;) Faktum kvarstår, jag hade grym gärna ätit middag med med Bowie, Iman och Twiggy. Framför allt på 60-talet.

January 09, 2007 9:14 AM  
Anonymous Anonymous said...

Peter: jag också:-) Och det är inte enbart snällhet - det är fakta, juh! Grisbulle och skitmänniska tillhör inte mitt vanliga vokabulär, men i detta specifika fall, så...ber om ursäkt för ordval och ev. stötande känslor:-)

January 09, 2007 9:22 AM  
Blogger Peter said...

För min del behöver du inte be om ursäkt. Inte det minsta!

January 09, 2007 3:16 PM  
Blogger rosa fluff said...

Ja Bowie ja...
Jag minns inte mattan på Lollipop.
Däremot har jag för mig att jag
såg Bowie på Lollipop (el. fanclub)
spelade han där, eller har jag drömt?

January 10, 2007 6:31 PM  
Blogger Peter said...

Elle, mattan var inne i ett av danstälten. Jag vet inte om Bowie var där. Men det var ju enormt mycket bra både på Lollipop och Fanclub så det är ju verkligen inte omöjligt.

January 10, 2007 7:53 PM  

Post a Comment

<< Home