Friday, January 26, 2007

Bättre sent än aldrig.

Jag vet att alla redan har skrivit och tyckt och sparkat in öppna dörrar men jag kan ändå inte låta bli. För nånstans är det ju faktiskt ganska kul. Eller hur fan man nu ska uttrycka det. Och Mikael, jag glömde skriva att det här pratar vi också om i Sverige...

Jag menar förstås faktumet att E-type valts in i Skönhetsrådet. För att han ska fräscha upp rådet lite. Och för att han har ett stort historiskt intresse, och specialkunskaper om vikingatiden. Att han dessutom sjjälv bor i Bromma och har haft ett stort vikingaskepp på tomten under hösten gör ju inte saken sämre. "Det är det vackraste man kan se när man vaknar på morgonen!"

Andres skriver att det här är det absolut roligaste han kommer att uppleva i sitt liv. Jag är inte fullt lika övertygad men måste ändå tillstå att jag blir väldigt fnissig av tanken på E-type runt mötesbordet. Och av tanken att han kommer att göra heavymetal-tecken åt fotograferna som ska föreviga det första mötet. Så där rebelliskt ni vet. Jo, fan det är stor humor...

14 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Som av en händelse har jag hittat ett hemligt dokument som innehåller E-Types missionstatement för Skönhetsrådets arbete:

So I am what I am what I feel can not be wrong
This is the way that I feel and I`m coming on strong
We`re talking hundreds and thousands
with potentiel to stay
but only one with quality
can turn the loneliness away, come follow me
Set the world on fire
I`ll do anything to get what I want
aim even higher
I`ll do anything to be the one
So I`m cruising round the continent
to see what I can find
a lot of fangs, but I refuse to be a slave to the ground
We`re talking gadda-da-vida,
honey now the deed is done
and if you`re in you`ve got to show me
that you really are the one
( I`m gonna ) Set the world on fire
I`ll do anything to get what I want
( I`m gonna ) aim even higher
I`ll do anything to be the one

January 26, 2007 12:56 PM  
Blogger rosa fluff said...

Kan inte jag få fräscha
upp rådet lite istället.

January 26, 2007 1:17 PM  
Blogger Peter said...

b diddy: Vet du om han kommer att leverera det i nån slags rap-form eller om det blir ett skrivet statement? Och om det i så fall blir med hans sedvanliga rap eller om han planerar ta det ett steg till?

elle: Prata med Kristina Axen Olin. Hon är nämligen mycket nöjd över att ha fått tillgång till hans kunskaper om vikingatiden. Men om du besitter samma kompetens så är ni helt säkert game!

January 26, 2007 1:22 PM  
Anonymous Anonymous said...

Det kommer att framföras på Storsjöyran (eller nån annan stadsfestival), med E-Types sedvanliga metal-rap mot en fond av fyrverkerier och bengaliska eldar. Deedee kommer som vanligt att dövtolka/tokdansa vid sidan om. Som du säkert förstår kan E-Type inte ta det hela ett steg till. Han kör ju redan på maximal styrka.

January 26, 2007 1:46 PM  
Blogger Annie - PD said...

E-type är ju en smart affärskille dock är han inte känd för sin säkra smak. Detta bevisades, återigen, när han sa att han ville bygga en vikingaby i city.
Han behöver helt klart hjärntvättas och matas med rätt estetik ;)

January 26, 2007 2:15 PM  
Blogger Peter said...

diddy: Och det finns ingen som kör metal-rap och dövtolk/tokdans som E-type och Dee. På maxfart. Möjligen Leila K.

annie: Smart businessman som fan. Och verkligen all respekt till honom för det. Han vet exakt vad han gör. Men han och jag står inte precis på exakt samma sida av barrikaderna.

January 26, 2007 2:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

Apropå meddeltidsveckan, ska du gå på krogen idag?

January 26, 2007 3:55 PM  
Blogger Peter said...

Ben: Jag tänkte precis mejla dig! Ja, jag ska nog faktiskt det. En kort sväng i alla fall. Du?

January 26, 2007 4:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jo, jag tycker det. Dit du ska gå.

January 26, 2007 4:26 PM  
Blogger Peter said...

My Nigga! Som Fredrik Strage skulle uttryckt det. Det blir inte Spy Bar ikväll dock. Jag mejlar.

January 26, 2007 4:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

jag har en kompis som jämt klagade på skönhetsrådet tror att han är mer än glad just nu ;) men vad härligt för Sthml att det vankas vikingaskepp och fyverkerir och eld.. kanske införs även obligatorisk frisyr.. gratis permanent till alla ;)

January 27, 2007 8:16 AM  
Blogger Peter said...

Ida: Ja, skönhetsrådet är ju inte direkt en discoinstans. Och för min del får den mer än gärna uppdateras lite. Eller avvecklas. Men det här kanske är ett led i den utvecklingen iofs...

January 27, 2007 3:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

Och om alla tittar till höger så kan ni se den 50 meter höga bronsstaty av Hagbard som restes av Martin Eriksson. Lägg märke till hällristningarna runt basen och den latexklädda kvinnan vid hans fötter. En gång i timmen spelar den "Olympia" och skjuter iväg raketer. Personer med epilepsi bör undvika att titta på ljuseffekterna.

January 29, 2007 7:00 PM  
Blogger Peter said...

maria: Du är störd! ;) Nu börjar jag inse den faktiska anledningen till att du lämnar den här stan för större uppgifter...

January 30, 2007 12:45 PM  

Post a Comment

<< Home