Friday, December 29, 2006

The Sound of da Police!

Man skulle nog kunna säga att jag är tillbaka i stan igen. Efter en utflykt till de småländska skogarna. Bra såklart. Träffade massa människor jag inte träffat på länge, både familj, vänner och hus. Ska inte ge er några detaljer om min jul, ni har ju själva varit mitt uppe i det. Fast M.I.A var ju med hela tiden och jag gillar julen och jag har fått superbra och fina presenter. Och fått veta att min släkt vet vad det är för adress hit. Ja, Frida, jag vet att du läser! Och be Richard smsa när han spelar mot Hammarby!

Och nej, det kommer inte en KRS One-mp3a i det här inlägget om ni tänkte på rubriken. Och inte 50 Cent heller. Men frågan är om ni blivit stoppade av en polisbil på E4an när ni körde i 118, snällt fick kliva ur bilen, slå er ner i polisbilens passagerarsäte i julhelgen? Har ni det vet ni exakt hur lycklig jag var i just det läget. 8 km/h för fort. "Falling Down" med Michael Douglas, anyone?

Han visade sin finfina lasermätare där det mycket riktigt stod 118. Polisradion stod på och vi lyssnade på en snubbe som körde i 125.
- Där klarade han sig, sa Polismannen och drog på smilbanden.
- Shut the fuck up, sa jag. Tyst för mig själv.
Sen tar han mitt körkort för att göra en anmälan och ungefär samtidigt säger en kvinnlig röst på polisradion: "han är inne i butiken, det är en man, med skägg, i jeansväst och han har precis lagt ifrån sig pistolen..."
- Holy shit, säger jag för jag är, trots min tuffa attityd, inte supervan vid att ha skjutvapen i min närhet. Polismannen tittar på mig, lämnar tillbaka mitt körkort och säger:
- Och så skänker du 1500 till Rädda Barnen! Sen kastar han ut mig och drar iväg med en rivstart och blinkande blåljus.

Jag köpte en Canon Ixus 850 IS. Hoppas det var ungefär som Rädda Barnen.

13 Comments:

Blogger rosa fluff said...

Har tomten jeansväst nu för tiden?

December 29, 2006 5:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

Pust. Vilken tur.

December 30, 2006 2:07 AM  
Blogger Peter said...

elle: Ja, det verkar så. Skänkte en tanke till honom i häktet medan jag firade jul...

shopoholychic: Minst sagt. Hade känts sådär väl använda 1500 kronor att åka fast för fortkörning.

December 30, 2006 12:04 PM  
Blogger Linda K said...

damn! och allt detta i småland? :D

December 30, 2006 12:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

hahaha.. vilken story ;) någon i himlen måste gilla dig hihi

December 30, 2006 4:37 PM  
Blogger Lina said...

peterpeterpeter...du har då för mycket tur...det är inte häslosamt...och så kör vi i korrekt hastighet nästa ggn va?! haha. jag är sjukt nojjig och nr jag väl vågar mig bakom ratten kör jag på pricken den tillåtna hastigheten,....jag är feg,

December 31, 2006 1:12 AM  
Blogger Peter said...

linda k: Japp. Småland är the shit när det gäller konstigheter.

em: Eller hur. Helt fantastisk känsla att slippa betala.

lina: Du är inte feg, du är smart. Jag körde extremt lagligt resten av resan. Och det var helt stört vilken tur det var. Att han bestämmer sig för att råna precis när jag sätter mig i polisbilen. Grym timing!

December 31, 2006 12:14 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tjipp - och ta´t lugnt där ute på vägarna;-). Ett synnerligen Gott Nytt till farbror!

December 31, 2006 2:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

Grattis eller vad man ska säga :) Gott nytt år på dig!

December 31, 2006 3:34 PM  
Blogger Peter said...

mia: Alltid. God fortsättning!

ida: Tack! Man kan absolut säga grattis. Det var nämligen exakt så det kändes!

January 01, 2007 5:35 PM  
Blogger spacedirk said...

Haha! Fasiken vad bra. Nu är kvarnen räddad.....

January 04, 2007 1:58 AM  
Blogger Peter said...

Du är tillbaka, Didde! Kolla XL-coachen...

January 04, 2007 3:44 PM  
Blogger fruitcocktail said...

hahaha, vilken roliga historia. Där hade du verkligen tur:)

January 05, 2007 5:33 PM  

Post a Comment

<< Home