Tuesday, December 12, 2006

Be Cool, Ice Cold. Be Cool!

Vissa dagar är det bara så. Idag var en sån dag. Och ställ inga frågor slipper jag ge några svar. Men hey... det är ju faktiskt bara ett jobb. Och det finns ju saker som är av en smula större vikt. Minst sagt.

Lyckligtvis vet jag ju vad jag kan. Och vad en person till kan. Och det kan de aldrig ta ifrån oss. Och hade ni inte varit mina kära läsare hade jag gått all Mel Gibson on you ganska exakt just här. Men jag ska bespara er det.

Så på vägen mellan mitt jobb och Ljunggrens slog jag i alla fall till på en väldigt trevlig lila sammetsfluga. Jättefin var den. Så om det ska vara så jäkla svårt att få dem att vara ödmjuka och professionella ska jag i alla fall outdress the fuckers! Och det är ett löfte.

13 Comments:

Anonymous Anonymous said...

You go, boy! Klök på alla dummingar; och lila fluga=underbart:-)

December 12, 2006 8:55 PM  
Anonymous Anonymous said...

Lila fluga sounds nice, hörru! Och jag är jättesugen på att höra lite outbursts, men förstår om du inte vill skriva det!

Följ med ut imorn (onsdag)! Eller fredag! Eller lördag! Eller alla dagar :D

December 12, 2006 10:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

:D nyfiken :)

December 12, 2006 10:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

Men berätta - älta det med oooooosssss :)

Lila fluga låter mycket elegant. Och i sammet dessutom. I like :D

December 13, 2006 8:09 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tjipp!
En synnerligen glader luciadager önskar jag eder, min bäste herre!

December 13, 2006 8:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

Åh, hjärtat... Du kan outdress, outsmart, outwrite och outdesign dem vilken dag som helst. Och en lila fluga är du värd. Verkligen. Kram. Jättestor kram.

December 13, 2006 8:58 AM  
Blogger Peter said...

mia: I will do my best!

hanna: Nice som fan faktiskt. Inte ut i dag, julfest med jobbet på fredag. Men fest och ut på lördag! :)

lolita: Ska berätta nån annan gång. Lovar.

annie: No can do, alldeles för många kollegor här. (hej hej!) Fast flugan är stilig.

maria: Vad skulle jag göra utan dig... Kram.

December 13, 2006 10:33 AM  
Blogger Stina (Klädstrecket) said...

Lyssna på lite av Lily Allen så kanske du kommer tillbaka i en bra sinnesstämmning igen ;)

Ha det gott!

December 13, 2006 1:26 PM  
Blogger Peter said...

stina: Det hade jag kunnat gör om inte min motherfu****g itunes dessutom pajat och den inte vill installera om sig hur många gånger jag ens försöker.... Jag tror att nån tycker att jag ska ta jullov.

December 13, 2006 4:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nu när du skall outdressa dem får du inte glömma VÄSKAN.

December 13, 2006 4:59 PM  
Blogger Peter said...

gc: Hur fan hittade du hit? Om det nu är du förstås... Fast det måste det ju va, ha ha.

December 13, 2006 5:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

Fluga är grymt! Försöker få pojkvännen att förstå det - men än en gång: Han gillar fotboll. Inte mode.

December 13, 2006 7:58 PM  
Blogger Peter said...

shopoholychic: Fortsätt tjata! Jag ger mig inte förrän han fattar. ;) Så länge han inte håller på Man United för då finns det tyvärr inget hopp. What. So. Ever.

December 13, 2006 9:57 PM  

Post a Comment

<< Home