Thursday, November 02, 2006

Snart.

Okej, jag gör en intressetråd, som det så vackert heter på svenskt it-språk. Det betyder att man hela tiden ska kunna klicka sig vidare från en sida till en annan utifrån vad som kan tänkas intressera besökaren ifråga. Eller egentligen gör jag inte alls det eftersom det mesta är samlat just här.

Men i alla fall. Nu börjar jag. Marit till Candy Suck till Souls till Cecilia Nordlund till Steve Albini till Nirvana till Pixies... Eller va fan... Det enda jag vill komma till var ju ändå att idag är dagen då mina vänner är förband till Lemonheads. Så tanken var att det skulle ligga en miljon länkar till hela mitt nittiotal. Men det var ju skitjobbigt... (hur orkar du hotspot?)

Så jag nöjer mig med att säga att jag hoppas att det blir så bra som jag vill. Och att jag just idag skulle dödat för Linas urtvättade Sonic Youth-tshirt.

11 Comments:

Blogger Kerstin said...

Åh, prata inte Sonic Youth med mig... de har varit mina husgudar i många år.

November 02, 2006 12:35 PM  
Blogger Peter said...

Ja, shit, jag hoppas på en riktigt slamrig afton. Det lär ju bli en nittiotalsindieafton av sällan skådat slag. Vet inte om jag riktigt är beredd på det...

November 02, 2006 1:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

Lemonheads är kanske inte så rackarns skramliga. Inte tilräckligt skramliga i alla fall. Fast Evan Dando har kanske åldrats bättre än Thurston Moore, som på nyare bilder ser ut som en 2,20 lång tant. Hans fru åldras betydligt bättre.

November 02, 2006 3:32 PM  
Blogger Peter said...

Sant. Det kan nog bli en solskens-power pop-afton! Snart drar vi va? Börjar tröttna här nu...

November 02, 2006 3:45 PM  
Blogger Lina said...

du hade fått låna den! men den kanske är för liten till dig?! den är ganska liten på mej....

November 02, 2006 4:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

hur folk har tid.. de har väl inget liv typ ;) vi som har kul i livet vi länkar inte eller ;)

Min kollega på jobbet ska dra på Lemonheads konsert han har föröskt få in mig på dem ett tag.. jag är nja.. måste lyssna lite mer.

förresten.. word verification just nu är väldigt kul typ gpowomb.. låter kul...

November 02, 2006 4:24 PM  
Anonymous Anonymous said...

Eller lyssna lite mindre. Lemonheads lyssnar man nog bara på av nostalgiska skäl. Att 2006 börja lyssna på de gamla rackarna är nog inte så upplyftande.

Jag vill också dra nu. Har haft nedräkning sen lunch. Det har jag varje dag. Nedräkning alltså. Och lunch också.

November 02, 2006 4:39 PM  
Anonymous Anonymous said...

Däremot är jag lite hängig för att jag missade Yo La Tengo på Debaser igår, om nån bryr sig... Från härliga Hoboken, New Jersey.

November 02, 2006 4:44 PM  
Blogger Peter said...

Lina: Jag skulle frågat. Damn!

Ida: Diddy har rätt! Det svänger inte direkt. Ladda ner robyn-låten istället. Gode tid!

B Diddy: Ladda ner robyn-låten du med! J vill ha den. Lovar!

November 02, 2006 4:48 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nu stämplar jag ut. Och jag hoppas så att jag får mitt nya trådlösa bredband snart, så jag kan laddda ner lite mer.

November 02, 2006 5:07 PM  
Blogger Peter said...

Okej, ring när du åker över bron så drar jag med!

November 02, 2006 5:11 PM  

Post a Comment

<< Home