Wednesday, November 01, 2006

Daniele who?

Och vem där här italienaren är har jag inte en aning om... Daniele Alessandrini. Finns här. Hittade honom, eller i alla fall märket, i L'uomo Vogue när jag satt och väntade in min frisör och var tvungen att lägga in honom som kontakt i min mobil. Alltså så jag inte skulle glömma. Verkar finnas en tjejkollektion också. En del riktigt snygga grejer. Ganska dressat och en del riktigt snygga detaljer.

Påminner lite om Fifth Avenue Shoe Repair. Som jag för övrigt var inne och berömde när jag var klar med min klippning. Pratade med tjejen, kommer inte ihåg vad hon hette, sorry, som ritar tjejlinjen och det visade sig att hon gör det själv. Och killkollektionen ritas av en kille, på halvtid. Det visste inte jag. Respekt! Som fan.

4 Comments:

Blogger Kerstin said...

Om det påminner om Fifth Avenue Shoe Repair ska jag absolut kolla upp det. Tack för tipset...

November 01, 2006 8:05 PM  
Blogger Peter said...

Ja, jag tyckte faktiskt det. Har i och för sig bara kollat killgrejerna ännu. Men vissa saker var riktigt bra.

November 01, 2006 8:19 PM  
Anonymous Anonymous said...

Astrid heter tjejen:) Hon har gått här på textilhögskolan. Såg hennes examensvisning som var väldigt bra för ngt år sedan.

November 02, 2006 9:20 AM  
Blogger Peter said...

Bra, Emma! Glad att du har koll. Kan tänka mig att hennes examensvisning var bra. Det känns som den borde varit det.

November 02, 2006 9:23 AM  

Post a Comment

<< Home