Thursday, October 19, 2006

Göteborg!

Ja. Jag har varit i Göteborg igen. Och det var en fullkomligt jävla onödig och meningslös tripp. Två möten. Och så har jag tappat ungefär 1 månads arbete planeringsmässigt. Jag hatar jobbresor som gör att jag kommer tillbaka med mindre entusiasm och med korkade kommentarer från människor som borde veta bättre i minnet.

Påminn mig att jag ju inte tycker om Göteborg. Om jag skulle börja undra nån gång. Och snälla rara göteborgare... lägg ner den där framsidan-grejen. Jag pallar inte höra det VARJE gång jag kommer. Och det var inte ens kul första gången.

Nej, resten av mina resor till Västkusten ska fan låta som The Tough Alliance, The Embassy eller The Knife. Så bring it on, Gbg! Den 15e kommer jag tillbaka. Då vill jag fan ha lite beats!

10 Comments:

Blogger spacedirk said...

Känn ingen sorg....

October 19, 2006 11:49 PM  
Blogger Peter said...

Om du bara visste hur rätt den satt, Didde!

October 20, 2006 9:23 AM  
Blogger Kerstin said...

Ja, det är aningens tjatigt med "framsidan bla bla". Det var så sjukt längesedan jag var i Götet - måste nogo kanske åka dit en sväng i höst. Jag har ju faktiskt en massa kompisar där som vill ha mig dit.

October 20, 2006 9:29 AM  
Blogger Kerstin said...

Åh, du har länkat mig. Vad glad jag blir. PUSS.

October 20, 2006 10:15 AM  
Blogger Peter said...

Kerstin: Så klart! Och ja, det är lite tjatigt med det där faktiskt. Och jag fattar inte varför jag måste försvara varför jag bor i Sthlm. Och svara på om jag inte egentligen hellre vill bo i Göteborg... Ehhh. Nej. Det. Vill. Jag. Inte.

October 20, 2006 10:28 AM  
Blogger Lina said...

inte jag heller peter...jag känner som du. jag var där förraförra vintern och då hade jag inte varit där på 13 år. snubbens syrra bor i varberg så vi skulle kolla lite affärer...och nej jag hittade inget av intresse...och ja jag hade skittråkigt....inte för att sthlm är så mycket större,.,,men en del större är det iaf.

October 20, 2006 1:11 PM  
Blogger Peter said...

Lina: Jag vet. Och jag har ju inte direkt roligare när jag måste sitta i mongomöten... Men min kollega köpte fina stövlar.

Ida & Emma: Help me out here... Ni har ju koll på västkusten.

October 20, 2006 2:27 PM  
Anonymous Anonymous said...

Okej.. inte för jag har störtkoll på klubbar i gbg .. har inte varit ute så mycket. Men uppåt frammåt tycker jag är ett schysst ställe. Nefritit är bra..(hm stavade säkert fel) jag får spåna lite på det och så återkommer jag. Jag hänger gärna på om du ska göra stan ;)

October 20, 2006 8:09 PM  
Blogger Peter said...

Ida: Perfekt. Spåna lite. Och eventuellt är jag där i två dar och då kan vi absolut gå ut ihop. Absolut!

October 21, 2006 10:10 AM  
Anonymous Anonymous said...

Okej, men gbg blir faktiskt inte roligare än man gör sig. Antar att det är samma sak i sthlm?

October 22, 2006 4:53 PM  

Post a Comment

<< Home