Sunday, October 15, 2006

Top Ten!

I oktobernumret av InStyle listar Christopher Bailey sina favoriter bland brittiska ikoner. Vissa kan jag absolut hålla med om. Eller alla naturligtvis. För ikoner och brittiska är de absolut. Frågan är bara om jag lagt alla på top ten. Eller nej, det hade jag inte.

Här är Christopher's lista.

- David Hockney
- Burberry's trenchcoat
- Kate Moss
- Hugh Dancy
- Stella Tennant
- Jamie Oliver
- Yorkshire
- Sienna Miller
- Burberrys Manor bag

- The National Portrait Gallery
- Celia Birtwell
- Bryan Ferry

Glädjande att Jamie fick vara med... Ehhh... Eller nåt. Själv hade jag aldrig kunnat göra en top ten utan att ha med Jaguar XJS V12. Och självfallet en British Racing Green sådan.

4 Comments:

Blogger Lina said...

jag ska ha en alfa romeo..röd gammal eller en jaguar som den på bilden eller en porsche som den tom cruise kör i vanilla sky....älskar retrobilar....fast man ska bara ha dem för finkörning ..och helst när man ska på picknick på den engelska landsbygden...eh

October 15, 2006 5:43 PM  
Blogger Peter said...

Eller hur! Precis så är det. Höll på att köpa en sån som på bilden när jag bodde i Cardiff. Högerstyrd och med gula brittiska skyltar. Ångrar fortfarande att jag inte gjorde det.

October 15, 2006 7:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

Was ist falsch mit autobahn?

October 16, 2006 10:54 AM  
Blogger Peter said...

Ben: Det hör du ju själv... Även om det finns en viss tjusning i att köra i 220 också. Men då helst inte i en vintage-jaguar...

October 16, 2006 11:34 AM  

Post a Comment

<< Home