Wednesday, October 18, 2006

Viktor & Rolf och HM!

Ja, men då slipper ni slåss med mig den 9e. Visste väl att dom skulle fucka upp kollektionen. Jag gillar verkligen inte deras helt omotiverade detaljer ibland. Och varför i helvete skulle jag vilja ha en pil på mina plagg. På samtliga plagg i herrkollektionen finns det nämligen en pil. I varierande storlek. Och varierande grad av synbarhet och även material. Men pilar non the less...

Trodde aldrig att jag skulle skicka er vidare till Cafe. Men där finns hel massa bilder och text om kollektionen och jag varken känner för eller vill rippa hela grejen.

Men om det inte var bättre än så här, med skojiga pilar, blir det inga V&R-kläder för mig. Möjligtvis den v-ringade tröjan. Förutsatt att den inte är i nåt äckligt material. Då lägger jag hellre alla mina pengar på Fifth Avenue Shoe Repair's hela A/W 06-07-kollektion.

Men hey, det kanske kommer andra roliga plagg än dem de släppt nu. Och man kan ju få köpa skojiga V&R-glasögon med plastglas för 149 kronor.

Gud vad tråkigt!

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det där var asfult... Det ser ut som kläder från ett tyskt debenhams vad det nu kan heta. Men jag vill ha det svarta skärpet med hjärtspänne!

October 18, 2006 4:36 PM  
Blogger Peter said...

Ja, det var katastrof. Om dom kan fixa fram smokingen i ett annat material än denim är Viktor&Roffe och jag game. Annars inte. Alls.

October 18, 2006 4:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

Du kan säkert hitta något bättre att lägga dina pengar på!;)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

October 18, 2006 6:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag är inte så förtjust i deras kollektioner heller, men det är främst för att jag kopplar deras stil till saker jag hade när jag svartpop/got! Det är som att handla på x-tra-x.de hottopic eller blackrose liksom! Fast dyrare!

October 18, 2006 8:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

Själv hyser jag ganska höga förhoppningar, fin kjol, söt klänning, nån blus som kan få slinka med. Det blev nästan som förutspått (killkollektionen=inte bra på gränsen till rutten, tjejkollektionen=ganska bra men inte fantastisk). Men man kanske inte ska uttala sig för mycket innan man, precis som du säger, fått reka lite närmare material etc....

October 18, 2006 9:08 PM  
Blogger Peter said...

Sophie: Det ser, just nu, onekligen ut så... Jag som ville så mycket. Fast har inte gett upp hoppet helt.

Hanna: Har dålig koll på got-grejerna, to be honest, men V&R kan göra riktigt jävla skumma grejer. Lite för... mycket, liksom. Måste genast kolla upp de där ställena... ;)

Hotspot: Eller hur! Tjejgrejerna ser ju mycket bättre ut. Trodde i och för sig att det skulle bli lite "roliga" detaljer liksom. Men pilar överallt? Jag gillar nog helt enkelt inte "roliga" kläder.

October 18, 2006 9:58 PM  
Blogger Lina said...

jag kommer antagligen inte heller slåss med alla kvinnor den 9:e. det enda som hittills fallit mig i smaken är trenchen---och den jag har är minst lika snygg faktiskt så jag behöver ingen...sedan är det en blus som är lite söt..men den ser ut som alla andra liknande blusar...finns så hemskt mycket annat snyggt man vill handla så det blir inget för mig heller.

October 18, 2006 10:12 PM  
Blogger Kerstin said...

Jag har tokfallit för en klänning. Jag ska gå dit med min allra bästa aggressiva stil och roffa åt mig den.

October 18, 2006 10:47 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kläderna var inte så roliga, så jag tittade mer på modellerna - inte modellerna på kläderna utan på klädmodellerna, ja , du fattar, fotomodellerna alltså! Du skulle dock vara fin i den v-ringade, men läbbiga material kan man ju vara utan.

October 19, 2006 1:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

De var verkligen inget kul med de där kläderna alls. Själv kommer jag dock inte trängas den 9:e nov, har blivit så besviken de senaste åren på både Stella och Karl L. grejerna.

October 19, 2006 7:54 PM  
Blogger Peter said...

Lina: Då får vi ses nån annanstans än på just h&m. Och det ska nog funka.

Kerstin: You Go, Girl! Du och min tjej kan bilda fighting-team! För bästa resultat, självfallet.

Mike!!! Klart Hannah ska bli fashion designer. Hon skulle bli fullkomligt bedårande som fashion designer. Fattar ditt sug efter h&m. Klädlinjen från Home Depot är vekligen inte din grej.

Margo: Jag vet nog vad du tittade på... Tack för senast. Det var trevligt. Så klart!

Emma: Jag tror jag kommer att vara där, trots allt. Och mina Kalle-kläder gillar jag verkligen. Det var en bra kollektion för mig.

October 19, 2006 9:10 PM  

Post a Comment

<< Home