Monday, October 16, 2006

Det går bra nu, kompis, det går bra nu!

Kommer ni ihåg mitt Falkenberg-inlägg för ett tag sedan där jag skrev om mina barndomspolares band och konsert som var i Växjö för ett tag sedan.

De är på väg till stan. De ska nämligen öppna för Lemonheads. Japp, du läste rätt. The Lemonheads. Med Evan Dando. The Evan Dando. Jag vet inte hur nere ni är/var med Lemonheads. Men för mig blir det inte så värst mycket större än så här.

Jag vet inte hur många gånger jag och Jeppe suttit i hans mer än lovligt sunkiga svarta skinnsoffa och sjungit stämsång till Lemonheadslåtar. Och det mest störda är att det var Evan som hörde av sig till honom och undrade om dom inte vill öppna för dom på deras Sverigespelningar. Hallå, skulle ni vilja öppna för oss eller? Jo, men vänta lite jag ska tänka efter... Det är helt vrickat. Och helt underbart. Jag kan inte sluta le.

Trägårn i Göteborg den 1 november och Debaser medis den 2 november.

Kolla in mer här. The Low Season Combo

Jag är helt jävla sprickfärdigt stolt...

2 Comments:

Blogger Lina said...

jag tror de spelade på ngn festival i min hemstad under min tonårsperiod om jag inte minns fel....vad härligt för dem!

October 16, 2006 9:27 PM  
Blogger Peter said...

Det är inte alls omöjligt. Och jag visste knappt att Lemonheads fanns längre. Och för min del behöver de knappt spela. Jag är extremt nöjd med bara förbandet. Eller själva grejen som sådan. ;)

October 17, 2006 9:14 AM  

Post a Comment

<< Home