Monday, September 11, 2006

Fifth Avenue Shoe Repair

Jag missade Fifth Avenue Shoe Repair's visning nu för några veckor sedan. Det börjar mer och mer gå upp för mig att det nog var ganska dumt. Deras A/W 06-07-visning i februari var fantastisk och det är ju följdriktigt den som nu är ute i butikerna. Och den är fan briljant. Smalt, svart, vitt och med detaljer och snitt så välarbetade att jag inte kan få nog. Sömmar sydda med trådar som till och med de känns noggrannt utvalda. Lägg sedan till accessoirerna som väskor, skärp och bälten och ännu fler väskor så inser ni ju att det är klart. I mina ögon är Fifth Avenue Shoe Repair där Acne var för ett par år sedan och det ska bli extremt roligt att se var de landar. Eller kanske som Whyred förresten. Ännu lite mer snygga detaljer.

Just nu vill jag jättejättemycket ha en svart slimmad rock som jag har gått och kollat in tre dar i rad nu. Jag behöver inte på nåt sätt en svart slimmad rock till. Men den här är lite tunnare än min. Lite mer tidig höst än sen. Jag behöver den verkligen verkligen inte. Och jag hoppas jag har tillräckligt med vett och sans för att inte köpa den. Men det är inte på nåt sätt säkert. What can a poor man do, som vår vän Moneybrother uttrycker det...

Fifth Avenue Shoe Repair finns bland annat i den egna butiken på Bondegatan, på grymma nya övervåningen på c/o stockholm och på nya fantastiska Awesome Rags i Pub-huset.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Håller med. Tycker nästan att fifth avenue är DET mest intressanta svenska märket just nu.
Jag vill egentligen så gärna ha en svart t-shirt med massa våder, den finns på c/o stockholm för 1100 kr. Men är i samma sits; behöver den verkligen inte.

September 12, 2006 12:29 PM  
Blogger Peter said...

Kan nog faktiskt bara hålla med om det, Tilda. Det känns otroligt fräscht. Vill ha hur mycket som helst ur deras kollektion.

September 12, 2006 3:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jo, klart att du behöver en snygg och slimmad rock, man kan aldrig ha för mycket snygga klädesplagg! Bättre än att investera i t.ex... bostäder.

September 13, 2006 11:56 AM  
Blogger Peter said...

Jag behöver det va? Tänk, jag trodde nästan det. Iofs är det kanske inte samma andrahandsvärde men man kan ju inte få allt... Och lägenheter i Stockholm behöver jag ju inte två av.

September 13, 2006 1:03 PM  

Post a Comment

<< Home