Wednesday, September 06, 2006

Tack, men nej tack!

Åker tåg. Sverige är riktigt vackert idag. Strålande sol, höstfärger och luft som ser klar ut. Gillar att åka tåg. Man ser saker liksom. Skogar, sjöar, rådjur och en och annan falk över de öppna landskapen. Eller vilken sorts rovfågel det nu kan ha varit. Jag gillar i alla fall falkar. Det är förmodligen Per Hagmans fel. Och så är det fullt av fält. Med en miljard såna där rullar som nog förmodligen består av gräs. Nån slags hösthightechvariant. Inte den vanliga som brukar vara inne redan till midsommar.

Nu är jag i Skövde. Här vill jag aldrig bo. Sorry, Skövde, om du tog illa upp, men det går ju inte... Jag måste nog ha min stad. Min kollega Ann och jag brukar fundera över hur många kroppsdelar vi skulle vara villiga att kapa för att bo i dom städerna vi passerar. Hon väljer alltid att bo där vi passerar. Jag kapar alltid. Utan undantag. Didde kapade fingrar hela sommaren. Han var i småland. Där är jag född. Say no more... ;) Undrar om det finns nån bra fashion i Göteborg förresten? Får fråga preppy-Fredrik när jag kommer fram till kontoret. Vet att dom säljer Balenciaga på ABCD. Och det funkar ju för mig...

15 Comments:

Blogger Johan B said...

Första klass på X2000 är en gudagåva för internetberoende.

September 06, 2006 12:21 PM  
Blogger rosa fluff said...

Kommer inte Per Hagman från Skövde?
Och gillar inte Per Hagman oxå att åka tåg?

September 06, 2006 12:40 PM  
Anonymous Anonymous said...

Va kul att du ska dra till Göteborg det är ju där jag håller till ;) Göteborg har ju Victoria Arena en superbra butik på kungsgatan 46.

X2000 går ju relativt fort men jag blir åksjuk av att bara tänka på det ;(

September 06, 2006 12:55 PM  
Blogger Lina said...

vad tycker du om nya amerie? Hörde den idag för första ggn.

September 06, 2006 1:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

Konstigt !!!

Från politik till mode
För att komentera någonting.
För att vara Högt mode intresserade människor som har helt underbara åsikter om saker och ting. Mode i kalibern ni beskriver behöver PENGAR. Pengar lovas det bli över i plånboken hos folk om man röstar på Alliansen..
Finns det något val då ???
Eller...
Härligt att vara köpstark va ???

Alla har ju rätt till sin åsikt och jag har ju min... Häftigt va...

September 06, 2006 3:47 PM  
Blogger Linda said...

Haha... jag ar uppvuxen i Skovde! Riktig hala men ok nar man ar liten.... Flydde dock till Gbg som tonaring och sen till London... Maste varit nan sorts motreaktion!

September 06, 2006 5:26 PM  
Blogger Lina said...

jag är född i storstaden seoul...liten asiatunge skickades med plan till sverige...växte upp i liten skitstad i småland (en sån stad du antagligen skulle kapa en arm och ett ben och 5 fingrar för att slippa bo i).

September 06, 2006 5:57 PM  
Blogger Peter said...

Ja, första klass bjuder ju på gratis internet så då var det dags igen. Gudagåva var det va, Johan...;)

Och Ida, jag var därinne. Den var jättebra. Om jag hade varit tjej. Grymt mycket bättre för tjejer. Tvingade dock min kollega att köpa ett par halvhöga Whyredboots. Btw. Jag åker framlänges. Mycket bra.

Och hej, anonym. Det ska nog inte vara från politik till mode. Snarare från mode till politik. Och tillbaka till ruta ett igen. Det är grymt härligt att vara köpstark. Men det tänker jag fortsätta var även efter att jag förvägrat alliansen röster!

Och lina, har inte hört Amerie's senaste, måste genast kolla upp det. Och jag kapar bara lillfingrar och små små tår.

Linda, kommer Per Hagman också från Skövde? Och gillar han också att åka tåg?

Btw igen. Det ösregnar. Och jag höll på att köpa en Burberrykostym som var på 50% på ABCD. Ville ha en någon mer slimmad siluett så det blev inget. Men 50% liksom... Damn.

September 06, 2006 7:35 PM  
Blogger Lina said...

ok kolla upp. lite cool fransk snubbe som rappar iaf.

September 06, 2006 10:21 PM  
Blogger spacedirk said...

Yo pni!
Jag hade börjat kapa fingrar typ dagen efter att vi åkte hem igen. Tur det. Annars hade det varit svårt att knappa in att EM-kvalet gick bra, även för Sveriges ångestmotståndare:
San Marino 0
Tyskland 13
Klem,
Didde

September 07, 2006 12:13 AM  
Blogger Peter said...

Och Peter Crouch gjorde mål igen. På bortaplan i Macedonia. Bra där! 1-0 till Ingerland.

September 07, 2006 8:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

Peter Crouch är så härligt kul att titta på. Okej kanske inte världens bästa fotbollsspelare men underhållande att se när han springer omkring på plan.

September 07, 2006 9:12 AM  
Blogger Peter said...

För att inte tala om när han gjorde robotdansen...

September 07, 2006 9:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

Peter C, var ju helt klart en höjdpunkt i VM i sommras, både rolig och spelar bra boll :)

September 07, 2006 9:47 AM  
Blogger Peter said...

Håller med. Framför allt när han spelar med Rooooooney. En liten Shrek och så långa farbrorn. Och så kompletterar dom varann så att det är ett skämt. Kanske därför dom har samma problem med sina ladies...

September 07, 2006 10:49 AM  

Post a Comment

<< Home