Sunday, September 10, 2006

Set the Mood!

Nu har FutureSex/LoveSounds bott i mina hörlurar ett tag och den växer och växer. Det har ju stått om den överallt så ni vet ju redan vid det här laget exakt hur den låter. Mycket sex är det. Och mycket Prince. Och Timbaland omisskänliga produktion såklart. Kommer aldrig ever tröttna på My Love och fortfarande är den, den lätt bästa låten på skivan. Även utan "Atlantic Records for T.I. Clearence". Love Stoned svänger också. Och Summer Love/Set the Mood. Eller wtf, the mesta svänger ju som fan, to be honest. Gillar ju killens "Heeey", "Whoooh!", hans beatboxing, hans "Now Dance!" och hans helt fantastiska falsett...

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Bloggade oxå precis om skivan. Kan inte få nog av den för tillfället, fast jag lyssnat konstant på den i två veckor :)

September 10, 2006 8:08 PM  
Blogger Peter said...

Inte jag heller. Och den lär nog snurra ett bra tag till.

September 10, 2006 9:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hmm, får man fråga om du har msn? Skulle vara kul att snacka lite...eller?

September 10, 2006 9:29 PM  
Blogger Peter said...

Man får absolut fråga. Men min boss skjuter alla som på nåt försöker installera eller ladda ner saker i våra datorer. Kan man ha msn i mac? Kanske man kan...

September 11, 2006 9:25 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja, man kan ha msn i en mac :) Jag har msn på jobbet men det vet inte min boss om.

September 11, 2006 11:16 AM  
Blogger Peter said...

Du är modig. En gång hade jag kazaa i min dator på jobbet. Det kom ett helt jävla S.W.A.T-team till min plats som ryckte alla sladdar och på en minut hade jag ingen dator längre. Dom blåste hela hårddisken och formaterade om allt man kan formatera om. Ska testa hemma ist...

September 11, 2006 1:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

haha, oj inte så bra kanske. Testa du hemma :)

September 11, 2006 1:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

Oj det här verkar vara en 2mans dialog ;) Jag är i alla fall töntigt såld på Another song. Så typiskt mig att snöa in mig på ngt smörigt balladkrafs.

September 11, 2006 2:48 PM  
Blogger Peter said...

Och ... what goes around... comes around. Slick röst som fan. Gillar alla interludesen. Framför allt den som bygger upp My Love.

September 11, 2006 3:48 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nu kom jag precis på att jag måste åka buss i en timme utan att ha på min ipod som lägligt tappat kraft.. åh trist hade gärna lyssnat lite mer på interluden ;)

September 11, 2006 5:59 PM  
Blogger Peter said...

Vet hur det är, Ida. Och det är inte roligt. Inte det minsta.

Ha ha, nu har jag en bloggmejl! Som iofs självklart är blockad på mitt jobb. Men inte hemma. Ingen msn dock...

September 11, 2006 7:40 PM  

Post a Comment

<< Home