Tuesday, September 05, 2006

Big Looove.

Vid 22 ikväll har extremt hyllade "Big Love" premiär på Canal+. HBO’s senaste skapelse. Det ska bli väldigt kul. Jag menar "Sopranos", "Six Feet Under", "Carnivale" och "Entourage". Behöver jag göra några tillägg. För övrigt börjar ju tredje säsongen av "Entourage" 5 oktober och det är ju inte heller så tråkigt. Men det är ett annat inlägg.

Underskattade Bill Paxton spelar mannen (superpatriarkmannenmannen) i familjen. Som har tre vigselringar på sitt vänstra ringfinger och därmed tre fruar. Varav en är den alltid lika underbara Chloë Sevigny. Kan inte få nog av henne. Hon är verkligen alltid bra. Och alltid übercool. 1 man, 3 fruar och 7 barn. Och på samma sätt som "Sopranos" inte bara handlar om maffia, eller "Six Feet Under" inte bara handlar om begravningar som kommer ju "Big Love" knappast bara handla om månggifte i Salt Lake City. Ser fram emot dom helt fantastiska berättelserna om människorna bakom. Den helt vanliga vardagen liksom. Och har man sett ovan nämnda serier så vet man ju redan nånstans hur dom mår. Eller snart kommer att må. Tio minuter in i första avsnittet frågar en av Bills fruar, om han saknar henne mer än de två andra. "Officiellt sett saknar jag er alla lika mycket", blir svaret.


Det kommer inte att bli enkelt det här. Men väldigt väldigt snyggt.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Åh jag älskar entourage! har redan sett en binge med avsnitt från säsong 3. Längtar dock till att få se säsong 1-2 eftersom jag inte sett så många från dem.

September 05, 2006 5:25 PM  
Blogger Peter said...

Ja, det känns som jag kommer att gilla det, Mike. Skönt att din woman besitter outgrundlig vishet. Vilket vi ju båda naturligtvis var medvetna om redan i ett tidigt stadium. Kevlarpradabraller var det va? ;)

Ida: Ja, det är otroligt skönt. Kan inte få nog av Ari Gold och Johnny Drama. För att inte tala om Turtles mer än lovligt avslappnade stil.

September 05, 2006 6:16 PM  
Blogger Lina said...

varförvarförvarför har jag inte canal +.....HBO har nog skapat ngra av världshistoriens bästa serier.

September 06, 2006 11:47 AM  
Blogger Peter said...

Big Love var väldigt bra. Men satan vad jobbigt det verkar vara att ha tre fruar...

September 06, 2006 7:41 PM  

Post a Comment

<< Home