Sunday, September 10, 2006

Mats Olsson och Andres Lokko

Eftersom jag inte tror att ni, liksom jag, köper Expressen på söndagar bara för att få läsa Mats Olsson så skriver jag det här i stället. Han ägnar nämligen hela sin krönika idag, som för er som inte vet, ligger på baksidan av SportExpressen varje söndag, åt att förklara varför han röstar på Fi i årets val. Det är kanske den viktigaste krönika han skrivit på just den platsen. Hoppas verkligen en och annan korkskalle bland våra fotbollsfans läser den. Eller alla andra i vårt land också för den delen. Inte för att jag på nåt sätt tror att Fi är räddningen för Sverige, verkligen inte. Men dom har poänger och åsikter som inte en enda människa med hjärtat på rätt ställe kan argumentera emot. Det handlar om jämställdhet liksom, kom igen... Hur fan kan man vara emot jämställdhet?

Jag säger som Andres Lokko gjorde i sin krönika i knallblåa SvD, även om han just i den jämförde musik och politik: Det räcker med att se ett enda av de hemsnickrade omslagen till Scritti Polittis allra första singlar för att inse exakt hur rött jag måste rösta nästa söndag. Kom aldrig och säg att popmusik och politik inte hör ihop.

För övrigt leder Kalmar fortfarande med 2-1 över bajen. Mormor är överlycklig!

Mats Olssons krönika

Läs den!

12 Comments:

Blogger Stephanie said...

http://www.style.com/fashionshows/collections

September 11, 2006 12:18 AM  
Anonymous Anonymous said...

josefine också;) heja mormor!

September 11, 2006 12:51 AM  
Blogger Peter said...

stephanie: fick jag just en länk till kollektionssidan? eeeh... tack.

josefine: en kalmartjej alltså... ja, grattis då. Sa han motvilligt... ;) Även om min första träningsoverall i livet var just en Kalmar FF-overall. Jag var oändligt stolt!

September 11, 2006 9:33 AM  
Blogger Lina said...

den enda fotbollsmatchen jag varit på i hela mitt liv är bajen mot kalmar ff i kalmar. det var inte ngn höjdare.

September 11, 2006 11:32 PM  
Blogger Peter said...

Va? Jag har också sett bajen mot kalmar. I Kalmar. Är du också från Kalmar?

September 12, 2006 9:41 AM  
Blogger Lina said...

peter: nej. jag är från skithålan 7 mil norr om kalmar. du vet nog var jag menar. vi smålänningar måste hålla ihop.

September 12, 2006 11:09 AM  
Blogger Peter said...

Aha! Jag var där i somras. Och åt glass. Klart vi håller ihop. For ever!

September 12, 2006 11:49 AM  
Blogger Lina said...

varför åt fu glass i världens ände?! har ni ingen glass i kalmar? jo det har ni skitgod glass. pratar du med r:en i halsen då?

September 12, 2006 11:44 PM  
Blogger Peter said...

Det är jag och Lena Ph! Nej, jag är inte riktigt där kanske... Vi var på väg från Stockholm till Öland och blev väldigt sugna på glass. Och då var det ju bara att svänga av. Och dina "r"?

September 13, 2006 1:05 PM  
Blogger Lina said...

inte alls i halsen. vi har ju helt annan dialekt än ni i kalmar....de flesta tror jag kommer från västkusten,...fy,,.,jag är östkustare ända in i själen. men ibland när jag pratar med de där hemma kommer dialekten fram lite mer.

September 13, 2006 10:11 PM  
Blogger Peter said...

Fast. (och nu blir det hela historien...) Jag flyttade från Kalmar när jag var 2. Till Växjö. Och sen lite uppfuckade versioner av Malmö och Stockholm. Det är jag och Peter Jidhe. Så visst fan hörs det nog att jag är från småland. Fast det är ju å andra sidan varannan kreatör och rockstar i den här stan. Vi är dom nya norrlänningarna liksom.

September 14, 2006 9:18 AM  
Blogger Lina said...

ja det är vi banne mig. man träffar bara såna hela tiden. vi regerar den här stan.

September 14, 2006 2:49 PM  

Post a Comment

<< Home