Thursday, September 07, 2006

Vogue Hommes

Eftersom jag tyckte att DV Man var sådär, eller den var väl helt okej liksom, inte så mycket nytt under solen kanske, så ska det bli en smula mer intressant att läsa nya Vogue Hommes. Alltså DV Man var inte på nåt sätt dålig. Det fanns jättemycket snyggt i den. Verkligen. Och den knäcker ju det mesta skrivet på svenska. Men det var så tillrättalagt. Om jag nu ska bli inspirerad vill jag ju ha nåt som faktiskt kan inspirera. Det är ju som att komma till en reklambyrå och tala om exakt vad man vill ha. Jag vill ge dom det som vill ha. Fast. Jag vill ge dom det dom vill ha, innan dom visste att dom ville ha det. Make sense?

Och det gör verkligen ingenting att Kate har blivit plåtad av Bruce Weber. Det är till och med mer intressant än att Annie Leibowitz har plåtat den där lilla kändisknatten för Vanity Fair... ;)

14 Comments:

Blogger Johan B said...

Ja, det var lite trist att hela Andresartikeln redan kunde läsas på TWWW ;). Typ.

Vogue Homme och Fantastic Man. Mer än så behöver man inte.

September 07, 2006 2:01 PM  
Blogger Peter said...

Jag vet. Vilket man ju hade gjort. Såg för övrigt att du pluggade den snyggt på resume... Fan, du satt ju inne på värsta scoopet i somras ju.

September 07, 2006 2:07 PM  
Blogger rosa fluff said...

Jag tyckte DV man var för macho. Men å andra sidan är jag ju inte man...
Jag har tänkt dissa den på min blogg, men å andra sidan är jag ju inte man...

September 07, 2006 6:32 PM  
Blogger Peter said...

Dissa om du vill. Jag koomer att backa upp dig. Fast så jäkla macho var den inte. Hade dom klockspecial? Måste kolla imrn...

September 07, 2006 10:41 PM  
Blogger rosa fluff said...

Yes, både James Bond och klockor och hela kitet.

Någonting som däremot var väldigt roligt var det där bildrepotaget där en "fiskarkille" visar en annan "fiskarkille" en hummer. Det kändes väldigt naturligt.(inte)

September 07, 2006 11:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

Oj. Nu måste jag köpa den..med en sådan katebild..Är det senaste numret? Jag som trodde jag skulle uppfylla min katebesatthet med nya numret av Pop (där hon för övrigt är naken) men nej då..

September 08, 2006 3:25 AM  
Blogger Peter said...

Ha ha, fiskarreportaget är ju helt strålande. The Hamptons möter skärgårdsdoktorn. Satan vad dåligt det var. Och det var ju mycket män, hence the name... Fast hellre fler välskräddade kläder på män än färre dito på airbruschade silikondonnor om du frågar mig...

Japp, det är senaste. Men det är en bilaga. Kate är som drog. Man måste ha mer ;) Kolla på babyshamblen...

För övrigt är jag förkyld som satan!

September 08, 2006 9:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag tyckte att vid första anblick att DV man var okej sköna outfitsidor mm. Men som sagt trista artiklar och lite oinspirerande mode. Jag läste redan för ett tag sen Johannes Sjöbergs artikel i tidningen..(glömt bort namnet)vilken även den behandlade dandyn mm så Andres artikel kändes tyvärr lite innaktuell och "sen" fast självklart skönt skriven. Det är ju ändå Andres ;)
Nja Another Magazine tycker jag om att läsa.. Vouge homme var längesen.

September 08, 2006 10:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ville ha nåt att läsa på tunnelbanan hem, gick in på Pressbyrån och bläddrade i DV Man. Men nej, det går ju bara inte. Och då ska man veta att jag köpt ett nummer av King då och då bara för att få läsa en svensk text. DV Man var lite för sejf och tillrättalagt. Gör man ett magasin så ska man ju ta ut svängarna. Påminner mig om när det arrangeras "modevisningar" i Växjö... med vår/höst-nytt från Brothers, MQ och Stadium... Suck. Det är cat-walk det.

September 08, 2006 10:42 AM  
Blogger Peter said...

Ben: Och glöm för tusan inte bort att jag gått just en sån visning. Ja, gode tid...

Ida: Håller med totalt. Vill bli betydligt mer inspirerad än så.

September 08, 2006 11:27 AM  
Blogger Johan B said...

Ni sammanfattar DV Man precis på pricken. Modevisning i växjö.

Fast jag är helt övertygad att med exakt samma material (möjligtvis något nedbantat) skulle man kunna göra en grym tidning. Mer mod och bättre skribenter så är man hemma.

September 08, 2006 1:27 PM  
Anonymous Anonymous said...

Johan b - man kanske inte ska ropa nej innan man sett andra numret ;) det är klart det tar tid att blir bra. Även för en tidning.

September 08, 2006 2:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

Håller med. DV Man var feg.

Och så ifrågasatte jag vinklingen, det kändes inte direkt som att den var skriven för män; utan snarare för männens fruar som ska shoppa kläder åt dem! Knasigt.

September 13, 2006 11:58 AM  
Blogger Peter said...

Klockren kommentar, Hanna. Och vilket ju naturligtvis är beklämmande i sig.

September 13, 2006 1:11 PM  

Post a Comment

<< Home