Wednesday, July 25, 2007

Cotton eller Cashmere?

Det är ju fan inte helt enkel att välja vit färg alltså. Just nu är jag inne på en vit variant som är matt. Och vit. Eller också blir det en vitvit variant men då blir den skitkall? Men jag vill inte ha en som är bruten mot gult och jag vill definitivt inte ha en som drar åt rosa... Mot blått, anyone? Får nog börja med att färgkalibrera min mac eller helt enkelt provmåla varenda vägg. Men Fashion texture från Sadolin-Nordsjö ligger just nu på min short list. Idag i alla fall. Tur att min vän Maria ligger ungefär en månad före mig i sitt renoverande så jag får veta allt...

6 Comments:

Blogger a spoonful of mint said...

Vitvit är svårt. Jag rådfrågade min far när vi skulle måla vardagsrummet, minns inte vad det var för kod på den men helnöjd är jag. Jag sa uttryckligen att den inte skulle dra åt gult.

July 25, 2007 8:32 PM  
Blogger Peter said...

yeh-yeh girl: Åhh, kanske din far kommer ihåg? För jag vill verkligen inte heller att den ska dra åt gult.

July 25, 2007 9:58 PM  
Blogger a spoonful of mint said...

Jag ska fråga min far.

July 25, 2007 10:09 PM  
Blogger Peter said...

yeh-yeh girl: Tack, du är snällast!

July 25, 2007 10:43 PM  
Blogger Linda K said...

ja det finns ju en hel del vitt. hoppas det blir nåt bra.

ah, vilken meningsfull kommentar. ursäkta, ville mest säga hej.

men naturligtvis hoppas jag verkligen att du hittar ditt vita!

July 27, 2007 8:52 PM  
Blogger Peter said...

Linda K: Heeej! Bra att du ville säga hej tycker jag. Och jag hoppas också jag hittar mitt vita. Är nog nere på bara 3 nyanser nu. Det tar sig...

July 29, 2007 8:43 PM  

Post a Comment

<< Home