Monday, July 23, 2007

Min walk-in closet!

Jag tror jag alltid ska ha semester. Jag funkar alldeles utmärkt då nämligen. Hade nog till och med kunnat slänga upp min livs första "dagens outfit" för det skiljde sig inte nämnvärt åt under tiden jag varit borta kan jag ju konstatera. Nakknabrallerna, tunnaste t-shirten (från Acne, Whyred eller American Apparel), skjorta med uppvikta ärmar och höga seglardojjer från n.d.c alternativt de där svarta sandalerna från Yohji Yamamoto. Varje dag typ. När jag inte hade badshorts. Precis så ska det vara.

Annars var det som vanligt. Volleyboll i poolen, volleyboll i trädgården, fotboll, tennis och så lite reggae, drinkar, god mat, färgdiskussioner, trägslagsdiskussioner och allmänna diskussioner om inredning, inredning och eehhh, japp, inredning. Precis som det brukar med andra ord. Fast jag tror det hjälpte att jag och M.I.A numera är husägare. Husägare with a mission to fixa ett och annat med det där huset. Har nog inte bestämt allt ännu för det finns väldigt många nyanser av vitt och ännu fler träslag att välja på innan man lägger dem på golvet. Men det ska nog ordna sig. Vi har i alla fall köpt flyttkartonger. Det är en bra början. Trots att nåt mongo backade på oss på parkeringen. Och trots att vi fick köra runt halva södra Stockholm för att överhuvudtaget hitta till vårt hus. Tur vi alltid kör hyrbil.


Lär få anledning att återkomma till det där huset. Det är roligt att köpa hus, fler borde göra det. Man får till exempel 2 walk-in closets. Bara en sån sak!

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Men vadå, det är ju ett rum med en säng???

July 23, 2007 10:07 PM  
Blogger Peter said...

issa: Okej, det är min blivande walk-in closet. När jag slängt ut sängen och allt annat som nu står där. Det är som det ser ut idag när de nuvarande ägarna fortfarande inte flyttat ut. Sorry...

July 24, 2007 2:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

meh nu har jag lagt till dej på facebook....äntligen skaffat mej en. så gå in o fixa....hehe

ska du ut ikväll peter? JA!
www.modette.se/linab/blogg

July 25, 2007 12:50 PM  
Blogger Peter said...

lina: Vet inte. Vart ska du? Holiday? Jag är skitkass på att gå in på min facebook. Måste bli bättring. Men du är fixad!

July 25, 2007 1:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

ja jag ska på holiday. du med? JA! det ska du....skämt å sido. hör av dej om du ska dit.

www.modette.se/linab/blogg

July 25, 2007 4:10 PM  
Blogger Peter said...

Lina: Det kommer bli grymt. Messar om jag drar in. Är lite lite lite tveksam. Fast jag vet ju att det kommer att svänga som fan och att jag kommer ångra mig om jag inte åker in...

July 25, 2007 7:33 PM  

Post a Comment

<< Home