Sunday, May 06, 2007

Trunk Food!

Nu äger jag ju ingen bil men om jag gjorde det skulle jag vara grym på utflykter. Det blir med andra ord väldigt sällan raka vägen från punkt A till punkt B när jag och M.I.A hyr bil. Mer fram till punkt B via punkt J.

Så jag gillar tanken. Det gör NY Times också. Så de har helt enkelt ägnat en del av sin Stylebilaga till just bilutflykter. Och vad man då med fördel har på sig och stoppar i sig. Trunk Food helt enkelt. Och Miles Aldridge bilder känns ungefär lika stageade som David LaChapelles.

Donnan på bilden är till exempel klädd från topp till tå i Missoni och maten synnerligen stylad av Susan Spungen. Och då är det ju väldigt svårt att misslyckas. Har man dessutom wheels som den där brevid är ju allt verkligen dandy! Synd att det bara är en tjej med, hade velat se vad de tyckte att jag skulle sporta med tanke på hennes outfit...

5 Comments:

Blogger Linda K said...

vi HAR ju bil, kommer inte så ofta iväg på utflykt ändå tyvärr. och definitivt inte sådär stylat. f*n får jobba på det!

May 06, 2007 8:48 PM  
Blogger a spoonful of mint said...

Vilken underbar bild! Om man bortser från tjejen då, hon var tråkig.

May 06, 2007 9:06 PM  
Blogger Peter said...

linda k: Är inte helt övertygad att jag heller skulle åka iväg om jag hade bil. Men jag gillar tanken.

yeh-yeh girl: Håller med. Och det var därför jag vill se den manliga motsvarigheten till hennes look också. Gillar tokstylingen dock...

May 07, 2007 12:22 PM  
Blogger Kerstin said...

Åh, Missoni. Suck...

May 07, 2007 3:30 PM  
Blogger Peter said...

kerstin: Jag vet... Det är inte lätt. ;)

May 08, 2007 11:54 AM  

Post a Comment

<< Home